بیمه پاسارگاد (1997)

mdrt 2
نویسنده : علی نادری - ساعت ۸:٢۸ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٠/۱۱/۳٠
 

 

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب PDF

اجلاس MDRT 2011/Top of Table

نویسنده: حمید امامی (عضو رسمی MDRT، مدرس و سخنران در حوزه بازاریابی بیمه‌های‌عمر)

اجلاس  MDRT 2011/Top Of table؛ در شهر ایندیاناولز کالیفرنیای امریکا برگزار شد، فروشندگان حرفه ای بیمه عمر کشورهای مختلف با زبان و رنگ پوست و نژادهای متفاوت ، همه شرکت کننده این اجلاس بودند ، با داشتن همه این تفاوتها آنها در یک مورد اشتراک داشتند ، و آن هم اینکه همه این افراد عاشق شغلشان بوده و هستند ، و این وجه اشتراک افراد را گرد هم آورده بود ؛ آنها آمده بودند تا ایده های فروش و تجربیاتشان را با هم مبادله کنند ، دانش و مهارت خود را افزایش دهند ، و سرمایه گذاری روی رشد شخصی شان داشته باشند ، حضور این افراد برای من علامت سوال بزرگی را در ذهنم ایجاد کرد، این افراد همه نوابغ فروش دنیا هستند و هر کدامشان بالغ بر 1 میلیون دلار در سال فروش بیمه عمر دارند و اکثر آنها در سمینارهای مختلف سخنران هستند و بعضا بصورت حرفه ای سخنرانی می کنند ، ولی اینگونه خاضعانه و بدون غرور به دنبال یاد گرفتن هستند و آموزش تا این حد برایشان اهمیت دارد.


ناگهان به یاد فردوسی پاکزاد افتادم " زگهواره تا گور دانش بجوی "
چیزی که ما خیلی کم به آن عمل می کنیم ، و همین که دوره دبیرستان یا دانشگاه تمام شد ، خود را بی نیاز از ادامه یادگیری می دانیم و به همان اندوخته های علمی اکتفا می کنیم ، و یا در حرفه خود ، فروش و بازاریابی ، به محض اینکه دوره آموزشی تمام شد ، بالا بردن سطح دانش فروش و بازاریابی  را متوقف کردیم و به همان ایده های قبلی اکتفا نمودیم .
این در حالی است که دنیا دائما در حال تغییر است و همانطور که دنیا در حال تغییر است انسانها نیز دائم در حال تغییر هستند ، و آنچه در جهان ثابت است " خود تغییر است " ، تغییر انسانها ، تغییر در نگرش نسبت به جهان اطراف ، تغییر سلیقه ها ، تغییر ذائقه ها و تغییر تفکر را نیز به دنبال دارد ، و انسانهای موفق کسانی هستند که امروز ، فردا را ببینند .
در صنعت بیمه هر روز به جمع رقبایمان افزوده می گردد ، این رقبا چه در سطح همکاران ما یعنی شبکه فروش و نمایندگان و چه در سطح بالاتر ، یعنی شرکتهای بیمه ای که تازه تاسیس هستند و یا در حال تاسیس ، بلکه  حتی فراتر از این ، ما رقبایی در آینده خواهیم داشت که هنوز متولد نشده اند ، آیا برای حضور و موفقیت در چنین بازاری چاره ای اندیشیده ایم؟ آیا چشم اندازی برای خود  تعریف کرده ایم ؟ آیا اهداف شفافی را در نظر گرفته ایم ؟ آیا همین حد پیشرفتی که داشته ایم ، کافیست ؟ و همین حد ما را راضی می کند ؟آیا تضمینی هست که فردا همین سطح بتواند ما را در بازار رقابت سرپا نگه دارد؟
اینها سوالاتی بود که اغلب ذهن مرا درگیر کرده بود ، تا با انجمن MDRT آشنا شدم ، و این نخستین حضور خود را در سنگاپور تجربه کردم ، و پس از 7 ماه دومین تجربه را در ایندیاناولز آمریکا بدست آوردم و در مدت 7 ماه تغییرات اساسی در نحوه آموزش و غنی سازی مشتری و مشتری مداری ، باعث شد تا ، به روز بودن را در زمینه آموزش جدی گرفته و ضمن حرکت در این مسیر ، افتخار همراهی سایر همکارانم را نیز داشته باشم ، تا انگیزه ای باشد جهت رشد سطح فروش و ارتقاء دانش و مهارت های نمایندگان عزیز شرکت‌های مختلف بیمه در ایران.

 

 
معرفی مختصری از انجمن MDRT
این انجمن در سال 1927 با تعداد 32 نفر شروع به کار کرد و طی 10 سال اول تعداد اعضاء در آن به 158 نفر رسید و در 10 سال دوم به 726 نفر و امروز به مرز 36 هزار نفر رسیده که از 78 کشور جهان در انجمن حضور دارند .

ایالات متحده امریکا با داشتن 11253 نفر عضو مقام اول  ، و کره با 5293 نفر عضویت در انجمن مقام دوم و هندوستان با 3922 عضو مقام سوم را دارا می باشد ، همچنین کشور ایران با داشتن 42 عضو در جمع 78 کشور حضور دارد.
در رنکینگ شرکتهایی که نمایندگانشان عضو MDRT هستند کمپانی SBI Life Insurance هندوستان با 2677 عضو در بین کمپانیهای بیمه ای مقام اول و کمپانی Newyork Life با 2013 عضو مقام دوم را دارا می باشد.
اعضاء می توانند همه ساله در میتینگ سالانه که در کشور امریکا و یا کانادا برگزار می شود شرکت کنند.  
همچنین یک اجلاس در سطح آسیا برگزار می شود که در سال 2012 (19 تا22 بهمن 1390) در شهر بانکوک تایلند برگزار می شود ، که البته افراد غیر عضو هم می توانند شرکت کرده و کسب تجربه نمایند .
شرایط عضویت در MDRT بستگی به فروش بیمه نامه های عمر در یک سال میلادی و یا کارمزد های وصولی در طی یک سال میلادی دارد.
همکارانی که به حد نصاب لازم برسند از طریق اداره بازار در جریان قرار خواهند گرفت ، و با حضور در اجلاسهای MDRT ، مهارتهای های فروش ؛ اصول و فنون مذاکره ، روشهای برقراری ارتباطات ، روشهای اقناع سازی مشتریان ، ایده های فروش توسط اساتید برجسته آموزش داده خواهد شد .
همچنین اعضاء می توانند از مجله دوماه نامه این انجمن و کتابها و CD های آموزشی که در اختیار آنها قرار می گیرد ، استفاده کرده تا بتوانند فروش خود را افزایش دهند .
برای رسیدن به فروش مطلوب برداشتن گامهای زیر از ضروریات است :
1- داشتن هدف و چشم انداز
2- تعیین اهداف شفاف و روشن
3- تقسیم اهداف بلند مدت به اجزاء کوچکتر ، شامل اهداف میان مدت و کوتاه مدت
4- داشتن تجسم از هدف و اشتیاق رسیدن به آن
5- وفادار بودن به اهداف
6- حرکت در مسیر رسیدن به اهداف
7- داشتن افکار بزرگ


 
 
بیمه عمر و بازنشستگی
نویسنده : علی نادری - ساعت ٦:۱٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۱۱/٢٥
 

بیمه عمر و بازنشستگی ::: آرامش امروز ، آسایش فردا

بازنشستگی در واقع مرحله ای از زندگی کارکنان است که دیگر ضرورتی ندارد تا کار و فعالیت کنند، لذا می توانند در خانه بمانند و به کارهایی مثل ورزش یا فعالیتهای مورد علاقه خود که در چارچوب درآمد و منابعی که در اختیار دارند انجام دهند.
بازنشستگی نیز مانند دوره های قبلی زندگی دارای استرس خاص خود می باشد. هر چند همه مشاغل به نوعی دارای بازنشستگی هستند اما آنچه امروزه به عنوان بازنشستگی مطرح است، دوره پایان یافتن استخدام در سازمانهای دولتی و رسمی است. نکته دیگر اینکه در تمام دنیا بازنشستگی امری ضروری و حیاتی برای بشر و پر از اضطراب، نگرانی، فشار تلقی می گردد و کارشناسان مختلف این پدیده را از منظرهای مختلف پزشکی، بهداشتی، روان شناسی، جامعه شناسی، اشتغال مورد بررسی قرار می دهند.


 
 
هفت استراتژی بازاریابی برای تحول در صنعت بیمه
نویسنده : علی نادری - ساعت ٥:٥٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۱۱/٢٥
 

هفت استراتژی بازاریابی برای تحول در صنعت بیمه


 
 
داستان موفقیت سام والتون در فروشگاه زنجیره ای
نویسنده : علی نادری - ساعت ٦:٤٦ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٠/۱۱/٢۳
 
 

شاید در سال ۱۹۶۲ که سام والتون اولین فروشگاه خود را به صورتی ساده و سنتی افتتاح کرد هیچکس نمی توانست تصور کند که «خرده فروشی» می تواند چنان رتبه ای در کسب و کارها داشته باشد که دست یافتن به آن برای دیگر کسب و کارهای عالم یک رؤیا به حساب آید. اما همت والای والتون «بزرگترین خرده فروش قرن» را بنیان نهاد و نشان داد که آنچه انسان بخواهد، محقق خواهدشد. امروزه میلیونها نفر در آمریکا و سراسر دنیا به بیش از ۶۲۰۰ فروشگاه وال مارت رفت و آمد دارند و ۸/۱ میلیون نفر به خدمت آنها مشغول هستند و یک زنجیره عظیم تامین کنندگان به پشتیبانی آنها می پردازند و درآمد ۳۱۲ میلیارد دلاری و سود ۲/۱۱ میلیارد دلاری حاصل می شود. در این هیاهو که شرکتهای عظیم باسابقه دهها سال فعالیت نظیر GE و HP و GM از یک سو و شرکتهای کوچک ولی پویا و مبتنی بر فناوری نظیر «مایکروسافت» و «دل» ازسوی دیگر رقبای مطرح هستند، کمتر کسی می تواند در ذهن خود به چهار دهه پیش برگردد و تک فروشگاهی را تصویر کند که بنیان این خرده فروش افسانه ای بر پایه های آن قد برافراشته است. 
 


 
 
39/5 قانون فروش موفق
نویسنده : علی نادری - ساعت ٦:٢٥ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٠/۱۱/٢۳
 

39/5 قانون فروش موفق


 
 
تکنیک میلیون‌دلاری در فروش بیمه
نویسنده : علی نادری - ساعت ٢:۱۸ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۱۱/۱٦
 

 تکنیک میلیون‌دلاری در فروش بیمه

1. بر روی موفقیت مشتریان، تمرکز کنید:

شما تلاش می‌کنید که در امر بازاریابی و فروش بیمه، موفق شوید. مطمئناً کار شما قابل درک و قابل تحسین می‌باشد، ولی ممکن است که شما را به پایین بکشاند! امکان دارد که شما بر روی مواردی بی‌ارزش، چنان متمرکز شوید که ارزش‌های اصلی را فراموش کنید (مشتری‌های شما) و سپس هر دوی آنها را خراب کنید. ما اغلب، تأثیرات منفی ناشی از توجه به موارد بی‌ارزش در بخش‌های مختلف بازاریابی بیمه را مشاهده می‌کنیم. مدیر یک شرکت خدمات بیمه، سهم فروش را تعیین می‌کند و فروشندگان، تمام تمرکزشان فقط بر روی رسیدن به مقدار تعیین‌شده‌ی فروش، می‌باشد و درنهایت، خدمات به مشتری را قطع می‌کنند. از این بدتر زمانی است که مشتری آگاه شود که فروشنده بیمه، باید تا تاریخ معینی، تعداد خاصی بیمه‌نامه بفروشد. این آگاهی باعث می‌شود که مشتری بر سر میز مذاکره قوی‌تر باشد و فروشنده را...


 
 
ایجاد ارزش در فروشندگی بیمه عمر
نویسنده : علی نادری - ساعت ۸:۱٠ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٠/۱۱/۱٥
 

ایجاد ارزش نزد مشتری در بازاریابی بیمه


 
 
 
نویسنده : علی نادری - ساعت ٧:٥٦ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٠/۱۱/۱٥
 

یازده تکنیک برگزیده در راستای متقاعدسازی مشتری در فروش بیمه های عمر


 
 
کسب رتبه اول بیمه پاسارگاد در شاخص « توانایی ایفای تعهدات »
نویسنده : علی نادری - ساعت ۸:٢۸ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٠/۱۱/۱۳
 

کسب رتبه اول بیمه پاسارگاد در شاخص « توانایی ایفای تعهدات »

چاپ مشاهده در قالب PDF



از سوی وزیر اقتصاد و رئیس کل بیمه مرکزی اهدا شد:
کسب رتبه اول بیمه پاسارگاد در شاخص « توانایی ایفای تعهدات »

 


 
 
شاخص امید به زندگی در ایران
نویسنده : علی نادری - ساعت ۸:٢۱ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٠/۱۱/۱۳
 

شاخص امید به زندگی در ایران
مدیرکل دفتر آمار جمعیتی ثبت احوال کشور گفت:
شاخص امید به زندگی در کشور، به طور متوسط بین زنان و مردان به ۷۱ و نیم سال افزایش یافت.


 
 
آیین نامه جدید بیمه‌های زندگی و مستمری از اول بهمن اجرا می شود
نویسنده : علی نادری - ساعت ۸:٠۱ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٠/۱۱/۱۳
 

آیین نامه جدید بیمه‌های زندگی و مستمری از اول بهمن اجرا می شود

با پایان یافتن بازنگری و اصلاح آیین نامه قدیمی بیمه‌های زندگی در شورای عالی بیمه، ‌آیین نامه تازه‌ای با عنوان آیین نامه بیمه‌های زندگی و مستمری جایگزین آن شد.


 
 
درخت گیلاس پر شکوفه!
نویسنده : علی نادری - ساعت ۸:٤٩ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٠/۱۱/۱٢
 

درخت گیلاس پر شکوفه!


 
 
پاسخ به س
نویسنده : علی نادری - ساعت ٩:٠۳ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٠/۱۱/۱٠
 


 
 
به حرف دومین ثروتمند جهان گوش کنید!
نویسنده : علی نادری - ساعت ٥:٠۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۱۱/٩
 

به حرف دومین ثروتمند جهان گوش کنید!

وارن بافت، دومین مرد ثروتمند جهان، طی یک مصاحبه جذابی که با کانال معروف CNBC داشت، عقاید خود را درباره ثروت و لذت فاش کرد. در زیر می توانید توصیه های دلنشین و نکاتی از زندگی او را بخوانید و کمی برای موفقیت و داشتن زندگی سعادتمند ترمزدستی زندگی خود را بکشید


 
 
پاسخ به سئولات کلیدی فروشندگان بیمه عمر
نویسنده : علی نادری - ساعت ٧:۱٦ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٠/۱۱/٩
 

پاسخ به سؤالات کلیدی فروشندگان بیمه (قسمت دوم)

در قسمت قبلی این سری مقالات، به دو سؤال اساسی که برای اغلب فروشندگان بیمه ممکن است پیش آید، پاسخ دادیم و راهکارهای 100 درصد عملی برای آنها ارائه کردیم. در این مقاله نیز به تعداد دیگری از اینگونه سؤالات و راهکارهای مقابله با آنها اشاره می‌کنیم:

 

1. اگر مشتری با قیمت بیمه‌نامه پیشنهادی من، مخالفت کرد، تکلیف من چیست؟

نکته‌ی مثبت در مخالفت مشتری با قیمت پیشنهادی شما این است که نشان می‌دهد مشتری راغب است خرید کند! این پرسش که: «خب! حالا قیمت این بیمه‌عمر چند است؟» بهترین نشانه، محسوب می‌شود. حتی وقتی به خود من می‌گویند: «قیمت این بیمه‌نامه شما خیلی بالاست!»، خوشحال هم می‌شوم. فقط در چنین مواقعی نباید کنترل خود را از دست داد و برای جوش‌دادن معامله هر قیمت و درخواست تخفیفی را بپذیرید.


 
 
قطعی‌کردن و اتمام فروش در بیمه
نویسنده : علی نادری - ساعت ٦:٤٥ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٠/۱۱/٩
 

قطعی‌کردن و اتمام فروش در بیمه

"ساموئل اسمایلز" می‌گوید: «ما از شکست‌ها بیشتر از موفقیت‌ها می‌آموزیم و همیشه از ناگفته‌ها به گفته‌ها می‌رسیم. پس برای رسیدن به ناگفته‌ها، اشتباه‌کردن اجتناب‌ناپذیر است. پس به‌هوش باشید "کسی که اشتباه نمی‌کند، چیزی هم یاد نمی‌گیرد."»  تمام‌کردن معامله و قطعی‌کردن آن، همیشه سخت‌ترین قسمت هر فروشی است. فروشندگان، این قسمت را دوست ندارند و همیشه از انجام آن، ناراضی هستند. چون در هنگام فروش، کنترل‌شان را از دست می‌دهند و مغزشان از کار می‌افتد. مشتری نیز از تصمیم‌گرفتن خوشش نمی‌آید و نزدیک لحظه‌ی تصمیم‌گیری نهایی، به‌شدت عصبی می‌شود. وظیفه‌ی شماست که با آرامش، فروش را تمام کرده و معامله را جوش دهید.


 
 
اخلاق حرفه ای در شبکه فروش
نویسنده : علی نادری - ساعت ٦:۱۱ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٠/۱۱/٩
 

اخلاق حرفه‌ای در شبکه فروش بیمه

رقابت با خود؛ نه با دیگران و به هر قیمتی

در کتب بازاریابی و روش‌های آموزشی دهه‌های قبل که ناشی از گسترش فرهنگ امریکایی در جهان بود "رقابت با دیگران" و "برنده‌شدن به هر قیمتی" و تز "برنده-بازنده" آموزش داده می‌شد و طبعاً این نگرش منفی به ما و فروشندگان بیمه در گذشته صنعت بیمه ما هم تسری یافته بود و آثار زیان‌بار آن را هنوز هم می‌بینیم. اما در کتب بازاریابی جدید و حتی امریکایی و آموزش بازاریابی در محافل دانشگاهی و غیردانشگاهی رقابت با دیگران و به هر قیمتی و با زیر پا گذاشتن دیگران و به امید موفقیت و برنده‌شدن نفی گردیده است و براساس پیوند مدیریت نوین، روانشناسی جدید و بازاریابی نوگرا و مشتری‌مدار نظریه "برنده-برنده" مطرح گردیده است.