بیمه پاسارگاد (1997)

 
نویسنده : علی نادری - ساعت ۳:٥٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۳/۱٩
 

 
 
عشق واقعی
نویسنده : علی نادری - ساعت ۱۱:٥٢ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/۳/۱٠
 
تصویری از عشق که میلیونها نفر با آن گریه کردند
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۰

گفته شده است که عکس این دو پرنده در کشور اکراین گرفته شده است. میلیون ها نفر در کشور آمریکا و اروپا با دیدن این عکس ها گریه کرده اند. عکاس این عکس ها آنها را به بالاترین قیمت ممکن به روزنامه های فرانسه فروخته است و تمام نسخه های روزنامه در روز انتشار این عکس بطور کامل فروخته شده است.

در تصویر اول پرنده ماده زخمی روی زمین افتاده و منتظر شوهرش می باشد


در تصویر دوم پرنده نر برای همسرش با عشق و دلسوزی غذا می آورد


در تصویر سوم پرنده نر مجددا برای همسرش غذا می آورد 
اما متوجه بی حرکت بودن وی می شود لذا شوکه شده و سعی می کند او را حرکت دهد


حظه ای که متوجه مرگ عشق خود می شود و شروع به جیغ زدن و گریه می کند .در کنار جنازه همسرش می ایستد و همچنان به شیون می پردازد.


در آخر مطمئن می شود که عشق به او باز نمی گردد .لذا با غم و ناراحتی کنار جنازه وی آرام می ایستد.


 
 
سقوط تبلیغات وظهور روابط عمومی
نویسنده : علی نادری - ساعت ۱٠:٠٩ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/۳/٦
 

کتاب: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی - آل ریس - ترجمه سنبل بهمنیار - انتشارات آگاه

اشاره:

شما نمی‌توانید راه خود را با زور به ذهن مخاطب باز کنید. در این‌مورد، تبلیغات یک مسئله تحمیلی محسوب می‌شود. هرقدر اصرار برای فروش بیشتر باشد باد شدیدتر می‌وزد و مخاطب در برابر پیام فروش مقاومت می‌کند.

 
 
قانون 10 قدم برای جذب مشتری
نویسنده : علی نادری - ساعت ٩:۳٢ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/۳/٦
 

قانون 10 قدم برای جذب مشتری

بررسی کتاب جدید جان مکسول با نام: از گفتگو تا ایجاد ارتباط
ایجاد ارتباط ارزشمند با دیگران منافع زیادی دارد. افرادی که روابطی گرم برقرار می‌کنند، با مشکلات کمتری مواجه می‌شوند و از ارتباطات خود بیشتر لذت می‌برند. با این‌وجود، ایجاد چنین روابطی با دیگران نیازمند گذر از رگبار نشانه‌ها و پیام‌هایی است که هر روز مردم را بمباران می‌کنند. منظور ما تبدیل شدن به یک ارتباط برقرار کننده و همدل موثر است،‌ مهارتی که می‌توانید به خود بیاموزید و از یادگیری آن خوشنود شوید.


 
 
معادله خدمات به مشتری - مصاحبه با اریک ورمیولن
نویسنده : علی نادری - ساعت ۱٠:٠۳ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/۳/٢
 

معادله خدمات به مشتری - مصاحبه با اریک ورمیولن

مصاحبه با اریک ورمیولن

ژان بقوسیان - مجله پنجره خلاقیت 11 

اشاره:
همایش استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی 14 و 15 دی‌ماه 1390 در موسسه مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی برگزار شد. سخنرانان همایش مایکل لندر، دکتر احمد روستا، ژاک دی وایلر ، اریک ورمیولن، جاکوب هاگمن، ژان بقوسیان، مسعود محمدی بودند.

معادله خدمات به مشتری
مصاحبه با اریک ورمیولن

ژان بقوسیان
www.modiresabz.com

 

همایش استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی 14 و 15 دی‌ماه 1390 در موسسه مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی برگزار شد. سخنرانان همایش مایکل لندر، دکتر احمد روستا، ژاک دی وایلر ، اریک ورمیولن، جاکوب هاگمن، ژان بقوسیان، مسعود محمدی بودند. با اریک ورمیلن که سخنرانی‌اش موردتوجه قرار گرفت هنگام برگشت به هتل در تاکسی مصاحبه‌ای کوتاه انجام دادیم که به تمامی دوستان پنجره خلاقیت تقدیم می‌شود.

 

پنجره خلاقیت: سلام آقای اریک. این مصاحبه در مجله پنجره خلاقیت چاپ خواهد شد. لطفا خودتان را معرفی کنید.
من در آفریقای جنوبی زندگی می‌کنم. چهل سال دارم و 16 سال است که مشاور هستم. من متخصص جهانی در زمینه کسب‌و‌کار هستم. من به کشورهای مختلف دنیا سفر می‌کنم و به شرکت‌ها کمک می‌کنم کارمندان و مشتریانشان را بهتر درک کنند. این‌کار را با بررسی رفتار مردم انجام می‌دهم. کل کار بازاریابی و فروش به مردم ختم می‌شود و باید مردم را بهتر بشناسیم. هرچه امکانات و تجهیزات پیشرفته ارتباطی مثل اینترنت و ... گسترده‌تر می‌شود، ارتباط مستقیم با افراد کمتر می‌شود. ولی مردم موجوداتی اجتماعی هستند و حفظ ارتباطات خوب بخش مهمی از کسب‌و‌کار را تشکیل می‌دهد. هرچه در درک و شناخت کارکنان و همچنین مشتریان بیشتر تلاش کنیم، سودآوری کسب‌و‌کارمان بیشتر می‌شود. 

پنجره خلاقیت: چرا کار مشاوره را انتخاب کردید؟
همیشه دوست داشتم مطالب جدید یاد بگیرم و با دیگران سهیم شوم. من سال‌ها قبل در دانشگاه مسئولیت ساخت یک تیم کاری را به‌عهده گرفتم و برای آنها سخنرانی کردم و بسیار موفقیت‌آمیز بود و باعث شد به این حوزه علاقه‌مند شوم. سپس شرکت مشاوره‌ای خودم را راه‌اندازی کردم، زیرا دیدم شرکت‌ها به مهارت‌های ارتباطی بهتری نیاز دارند تا کارشان را رشد دهند.

پنجره خلاقیت: شما در همایش استراژی‌های بازاریابی اینترنتی، درباره روانشناسی خرید صحبت کردید. لطفا در مورد توقع مشتریان صحبت کنید؟
معمولا مراحل بعد از فروش که نامش را خدمات می‌گذاریم اهمیت زیادی پیدا کرده است و کار پیچیده‌ای است. مشتریان ما در زمینه خدمات فقط دو توقع از ما دارند. اولین مورد آن است که دردسترس باشیم. باید مشتریان به‌راحتی بتوانند ما را پیدا کنند، سوالات خودشان را بپرسند و مشکلات‌شان بلافاصله حل شود. مورد دوم ایجاد این احساس در مشتری است که ما گزینه مناسبی برای همکاری هستیم.
در ایران مانند بسیاری از کشورهای دیگر، رقابت شدیدی در بسیاری از زمینه‌ها وجود دارد. مشتریان ما حداقل چندین گزینه دیگر برای انتخاب دارند. بنابرین باید مرتبا کاری کنیم که مشتریان احساس کنند با خرید از ما بهترین کار ممکن را انجام می‌دهند.

پنجره خلاقیت: به‌نظر شما مهم‌ترین دلایلی که باعث ازدست دادن مشتریان می‌شود، کدام موارد هستند؟
82 درصد مشتریانی که از دست می‌دهیم، فکر می‌کنند که ما گزینه مناسبی نیستیم. مثلا با شرکت تماس می‌گیرند و با کارمندانی غیرحرفه‌ای مواجه می‌شوند که اطلاعات کافی درباره محصولات و خدمات ما ندارند. شاید تابه‌حال به این موضوع توجه نکرده باشیم که دلیل اصلی از دست دادن مشتریان شاید کارکنان ما باشند. خوب است از خودمان بپرسیم چگونه به کارمندان خود کمک می‌کنیم تا مرتبا رشد کنند. آیا برنامه مشخصی برای آموزش آنها داریم؟ آیا برای ساختن فرهنگی مناسب در کارکنان تلاش می‌کنیم؟

پنجره خلاقیت: راه رشد کسب‌و کار در شرایط اقتصادی کنونی چیست؟
من اقتصاد کنونی را اقتصاد تجربه می‌نامم. مردم از خرید می‌کنند چون برایشان تجربه‌ای لذت‌بخش ایجاد می‌کنیم. مردم همیشه تجربه موارد جدید را دوست دارند و هم‌اکنون که در بحران اقتصادی هستیم صنعت توریسم درحال رشد است زیرا مردم همواره دوست دارند، تجربیات جدید به‌دست آورند. ایران مکان بسیار مناسبی برای توریست‌ها است، آنها می‌توانند در یک زمان تجربه آب و هواهای مختلف را در ایران داشته باشند. به اسکی بروند و بعد به کویر بروند. راه رشد کسب‌و‌کار ایجاد تجربه‌ای جدید و لذت‌بخش برای مشتریان است.

پنجره خلاقیت: اهمیت کسب رضایت مشتریان چقدر است؟
تحقیقاتی که خطوط هوایی بریتیش ایرویز انجام داد نشان می‌دهد که یک مسافر بسیار راضی و خشنود، وقتی از سفر برمی‌گردد حداکثر این تجربه لذت‌بخش پرواز را به 7 نفر مطرح می‌کند. ولی همان فرد اگر تجربه نامناسبی در هواپیما کسب کند، پس از بازگشت به خانه حداقل با 22 نفر درباره این موضوع صحبت خواهد کرد. این نشان می‌دهد که باید تلاش بسیاری بکنیم تا تجربیات بد مشتریان را کاهش دهیم چون به‌سرعت باعث نابودی کسب‌و‌کارمان می‌شود.

پنجره خلاقیت: در سخنرانی به معادله خدمات اشاره کردید. معادله خدمات چیست؟
معادله خدمات به مشتریان اینطور بیان می‌شود: خدمات خوب مساوی است با تجربه شخص منهای توقعات شخص. اگر مثلا برای صنعت توریسم ایران، در مخاطب توقع زیادی ایجاد کنیم از طرف دیگر باید تلاش کنیم تا تجربه بهتر و لذت‌بخش‌تری ایجاد کنیم تا معادله خدمات خوب منفی نشود!

چرا افرادی که به مطب پزشک مراجعه می‌کنند و 20 دقیقه معطل می‌شوند ناراحت نیستند؟ زیرا توقع افرادآن است که در مطب دکتر حداقل باید نیم ساعت معطل شوند. پس وقتی در 20 دقیقه پزشک را می‌بینند، این خدمات را مطلوب فرض می‌کنند. پس ما باید توقعات مشتری را بدانیم. توقعات یک فرد در سوپرمارکت آن است که کارش حداکثر در 5 دقیقه انجام شود، بنابرین فردی که مطعل شدن 20 دقیقه‌ای در مطب دکتر را مطلوب می‌داند، اگر برای خرید از سوپرمارکت 20 دقیقه معطل شود احساس بدی خواهد داشت.

پنجره خلاقیت: نظر شما درباره ایران چیست؟
من از چند روز اقامت در ایران بسیار لذت بردم. مردم اینجا بسیار دوستانه و خوب برخورد می‌کنند و خیلی مایل به یادگیری و پیشرفت هستند.

پنجره خلاقیت: خیلی ممنون. اولین مصاحبه‌ای بود که در حرکت انجام شد.
برای من هم جالب بود. موفق باشید.


 
 
پنج گام برای تبدیل شدن به یک چهره کارافرین
نویسنده : علی نادری - ساعت ٩:٢۱ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/۳/٢
 


فقط کارآفرین باقی نمانید
پنج گام برای بدل شدن به یک چهره

نویسنده: آدام و متیو تورن
مترجم: فرهاد امیری

صاحبان کسب و کاری که در حیطه خود بدل به نخبه شده اند، نسبت به دیگر رقبای خود امتیازی ویژه دارند. فرض کنید شما شرکت خاکبرداری دارید و رقیبتان نیز کیفیت کاری و قیمت هایی قابل مقایسه با شما ارائه می دهد. 
    اما شما بر خلاف رقیبتان که به یلو پیج های تبلیغاتی [صفحات زرد] اتکا کرده تا کسب و کار جدیدش را رونق دهد، در برنامه های صبح تلویزیون های محلی حضور پیدا می کنید، کتابی نوشته اید و خودتان را به عنوان چهره ای صاحب نظر در امر خاکبرداری نشان داده اید. به نظر شما افراد برای انجام کارهای خاکبرداری خود به دنبال چه شرکتی هستند؟ قطعا شرکت شما که در این زمینه چهره هستید.
    برای بدل شدن به یک نخبه معروف زمان و صبوری لازم است و بیش از هر چیز نیز متضمن عملکردی منسجم و مطلوب است. در این یادداشت پنج گام برای ساختن مارک تجاری شخصی شما را ذکر خواهیم کرد تا با پی گرفتن آنها بتوانید در کسب وکارتان به یک نخبه بدل شوید.