بیمه پاسارگاد (1997)

توجه به مشتری، راز ماندگاری ( قسمت دوم )
نویسنده : علی نادری - ساعت ٤:۳٤ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٧/٢٥
 


 
در شماره قبلی در مورد توجه به مشتری و جلب رضایتش مطالبی را بیان کردیم . در این باره صحبت کردیم که مشتریان امروزی متوقع تر و آگاه تر از مشتریان سالهای قبل شده اند ، میزان رقابت افزایش یافته و چاره ای جز توجه بیشتر به مشتری و نیازهایش باقی نمی ماند.
همانطور که گفته شد نیازهای مشتری به 2 نوع مادی و عاطفی تقسیم می شود .
نیازهای مادی مشتری به مباحث کیفی و کمی محصول یا خدمت  بر می گردد. بخشی از این کیفیت بیان شده را کیفیت بایدی می نامیم که گاهی به"نیازهای ناپیدای "مشتری تعبیر می شود . مثلا مشتری انتظار دارد وقتی وارد حمام هتل می شود آب گرم موجود باشد ، شامپو و صابون هم آماده باشد . جالب این است که  مهیا بودن این موارد هیچگاه میزان رضایت مشتری را افزایش نخواهد داد ولی اگر نقص و کمبودی در هر کدام از موارد فوق وجود داشته باشد ، مثلا آب سرد باشد و یا شامپو آماده نباشد ، مشتری ناراضی خواهد شد .
باز هم مثالی می زنم : فرض کنید وارد یک رستوران می شوید و سفارش چلوکباب می دهید. اگر کبابی که برای شما آورده شده گرم باشد و نوشابه خنک، آیا شما شگفت زده خواهید شد و ابراز خوشحالی می کنید ؟!
اما اگر کباب سرد باشد و نوشابه گرم چطور؟ بدون شک ناراضی خواهید شد ، احتمالا اعتراض می کنید و شاید دیگر به آن رستوران مراجعه نکنید.
بنابراین برخی  ویژگی ها در محصول یا خدمات شما هستند که "باید باشند"و انتظار نداشته باشید مشتری به خاطر آنها قدردان شما باشد و باز هم از شما خرید انجام دهد . ولی بدایند که اگر به آنها توجه نکنید قید خرید مجدد مشتری را باید بزنید.
به هر حال همه تلاش های ما برای این است که رضایت مشتری را جلب کنیم و او را به خریدهای بعدی تشویق کنیم.
در این جا به 7 نیاز مادی مشتری اشاره ای می کنیم :

 
 
توجه به مشتری ، راز ماندگاری (قسمت اول)
نویسنده : علی نادری - ساعت ٤:٢٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٧/٢٥
 
 
 
مدتهاست استفاده از عباراتی همچون مشتری مداری ، مشتری محوری و توجه به مشتری باب شده است.
وقتی به برخی از کسب و کارها در ایران  فکر می کنم به نظرم می رسد که این اصطلاحات برای آنها بیش از اندازه لوکس و غیر واقعی است ، شاید به این دلیل که مشتری ایرانی هنوز به حق و حقوقش آشنا نیست ، یا شاید به خاطر اینکه در برخی کسب و کارها هنوز رقابت شکل فشرده اش را به خود نگرفته است.
درست است،ممکن است هنوز ضرورت پرداختن به چنین موضوعی را احساس نکرده باشید ولی به هر حال در عصری زندگی می کنیم که ابزارهای ارتباطی به شدت در حال گسترش هستند، رشد روز افزون استفاده از اینترنت ، ماهواره یا سفرهای مکرر به کشورهای پیشرفته تر و چیزهایی ازاین قبیل ذهن مشتریان را به دنیای جدیدی باز نموده و اندازه توقعشان را روز به روز بالاتر خواهد برد و بدون تردید خیلی ها اگر دیر بجنبند و به چنین مقوله پر اهمیتی نپردازند قافیه را خواهند باخت.
از شما می پرسم، جایگاه این عبارات در کسب و کار شما کجاست ؟ چقدر دغدغه رسیدگی به مشتریان را دارید؟ چه برنامه هایی برای جلب رضایت بیشتر آنها تدارک دیده اید ؟ برای این کار چقدر زمان صرف می کنید؟ چند ساعت از وقت خود را صرف یادگیری اصول و روش های مشتری مداری و پیاده سازی آنها نموده اید؟
در این مجال،  به بخشی از آنچه که به عنوان مولفه های توجه به مشتری ( customer care) شناخته می شود نظری می اندازیم :

 
 
ثروتمند ترین زن خانه دار جهان!!!
نویسنده : علی نادری - ساعت ٧:٤٤ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/٧/۱٦
 

ثروتمند ترین زن خانه دار جهان!!!

از او به عنوان ثروتمند ترین زن خانه دار ساکن آمریکا یاد می کنند. او متخصص فنون خانه داری است و توانسته شرایط مالی خوبی را برای خانواده اش فراهم کند و ...


 
 
دیدار وزیر اقتصاد و مدیر کل بیمه مرکزی با مدیر عامل ورییس هیت مدیره بیمه اسیایی
نویسنده : علی نادری - ساعت ٧:٢۸ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/٧/۱٦
 

در دیدار با مدیر عامل شرکت ایشین ری صورت گرفت: تاکید وزیر اقتصاد برگسترش همکاری های بیمه ای با نهادهای اقتصادی


 
 
پرداخت دیه ۵۱۱ میلیون تومانی به کودک 10 ساله
نویسنده : علی نادری - ساعت ٧:۱٦ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/٧/۱٦
 

پرداخت دیه ۵۱۱ میلیون تومانی به مصدوم حادثه موتورسیکلت در قزوین


 
 
تخفیف بیمه شخص ثالث
نویسنده : علی نادری - ساعت ٧:٠٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٧/٩
 

بیمه گذاران بیمه عمر و تامین آتیه علاوه بر تخفیفات عدم خسارت در شخص ثالث و بدنه به ترتیب 10و 15% تخیف بابت بیمه عمر دارند

 

 


 
 
راز های موفق ترین افراد جهان
نویسنده : علی نادری - ساعت ٦:٤٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٧/٩
 

نها میلیاردر هستند اما میلیاردرهایی خودساخته، هیچ‌کدام از آنها در خانواده‌ای ثروتمند نبوده‌اند اما ایده‌های عالی، پشتکار، هوش و گاهی نبوغ، آنها را به غول‌های بزرگ اقتصادی دنیا بدل کرده است. حالا آنها رازهای موفقیت خود و درس‌هایی را که در کل زمان گرفته‌اند با شما در میان می‌گذارند.

 برترین ها:آنها میلیاردر هستند اما میلیاردرهایی خودساخته، هیچ‌کدام از آنها در خانواده‌ای ثروتمند نبوده‌اند اما ایده‌های عالی، پشتکار، هوش و گاهی نبوغ، آنها را به غول‌های بزرگ اقتصادی دنیا بدل کرده است. حالا آنها رازهای موفقیت خود و درس‌هایی را که در کل زمان گرفته‌اند با شما در میان می‌گذارند.


یک خصلت مشترک میلیاردرهای خودساخته این است که آنها برای بیان دیدگاه‌ها و عقایدشان راحت هستند و خجالت نمی‌کشند. به‌همین دلیل می‌توانید از ذهن فعال و دیدگاه‌های خلاقانه آنها استفاده کنید و حتی از آنها کمک بگیرید تا ثروتمند شوید،‌ یا اینکه قدرت رهبری‌تان را افزایش دهید یا در کار موفق‌تر شوید.خب، طبیعی است که این میلیاردرها به شما نمی‌گویند که با صرفه‌جویی در مصرف بنزین می‌‌توانید ماهی 10 دلار صرفه‌جویی کنید، یا با خاموش‌کردن چراغ‌های اضافی می‌توانید کمی پس‌انداز کنید، طبیعی است که توصیه‌های آنها درباره مسائل، کلی باشد. مثلا اینکه چگونه در کارتان موفق‌تر باشید، چگونه در حرفه‌تان جهش کنید و مسائلی از این قبیل...
مطالعه نظرات این افراد می‌تواند دیدگاه جالبی به شما بدهد و در زندگی شما تغییراتی ایجاد کند.


وارن بانت