بیمه پاسارگاد (1997)

آیین نامه امور نمایندگی بیمه
نویسنده : علی نادری - ساعت ٧:۱٧ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/۱۱/٢٩
 
آیین‌نامه شماره ۷۵

شورای‌عالی بیمه در اجرای بند ۵ ماده ۱۷ قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری، در جلسه مورخ ۰۶/۰۶/۱۳۹۱ "آیین‌نامه تنظیم امور نمایندگی بیمه" را مشتمل بر ۳۰ ماده و ۳۰ تبصره به شرح ذیل تصویب نمود:

 

فصل اول: تعریف و شرایط اعطای پروانه نمایندگی بیمه

ماده۱-نماینده بیمه که در این آیین‌نامه اختصاراً «نماینده» نامیده می‌شود، شخص حقیقی یا حقوقی است که با رعایت قوانین و مقررات مربوط، از جمله قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری، مفاد این آیین‌نامه و سایر مصوبات شورای‌عالی بیمه، مجاز به عرضه خدمات بیمه‌ای به نمایندگی از طرف یک شرکت بیمه طرف قرارداد می‌باشد.

تبصره۱-شرکت بیمه می‌تواند بخشی از اختیارات و وظایف خود در صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارت در رشته‌های مختلف بیمه را بر اساس رتبه‌ نمایندگان بیمه، به نماینده تفویض نماید.

تبصره۲-رتبه‌بندی نمایندگان بیمه حقیقی و حقوقی طبق دستورالعمل ابلاغی از سوی بیمه مرکزی ج.ا.ایران توسط شرکت‌های بیمه و یا موسسات رتبه‌بندی که مورد تایید بیمه مرکزی ج.ا.ایران می‌باشند انجام خواهد شد.

 تبصره۳-مقررات این آیین‌نامه شامل نمایندگانی است که در داخل کشور فعالیت می‌کنند. اعطای نمایندگی بیمه در خارج از کشور مستلزم اخذ موافقت قبلی بیمه مرکزی ج.ا.ایران و بر اساس دستورالعمل ابلاغی بیمه مرکزی ج.ا.ایران خواهد بود.


 
 
توصیه بیمه مرکزی به شهروندان درخصوص احراز اصالت بیمه نامه خود
نویسنده : علی نادری - ساعت ٦:٥٤ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/۱۱/٢٩
 
توصیه بیمه مرکزی به شهروندان: اصالت بیمه نامه خود را احراز کنید
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه ای نسبت به عملکرد مبهم برخی شرکت ها در خصوص شیوه های تبلیغی در خصوص فروش بیمه نامه هشدار داد و از بیمه گذاران خواست تا در هنگام تهیه بیمه نامه از اصالت آن مطمئن شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در پی سوء استفاده برخی سودجویان در خصوص صدور بیمه نامه با قیمت های غیر واقعی، بیمه مرکزی به عنوان دستگاه عالی نظارتی صنعت بیمه از شهروندان خواست بیمه نامه های خود را صرفاً از نمایندگی های رسمی شرکت های بیمه تهیه کنند.
شایان ذکر است با توجه به اینکه احتمال جعلی و فاقد اعتبار بودن بیمه‌نامه‌ها وجود دارد، از هموطنان تقاضا می شود در برابر سوء استفاده کنندگان هوشیار بوده و در صورت مواجه‌ شدن با موارد مبهم مراتب را در اسرع وقت برای پیگیری و برخورد قانونی به شرکت های بیمه ذیربط اطلاع دهند.


 
 
بیمه توسعه اجازه صدور بیمه نامه شخص ثالث را ندارد
نویسنده : علی نادری - ساعت ۱٠:٠۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/۱۱/٢٦
 
شرکت بیمه توسعه از ابتدای بهمن سال جاری اجازه صدور بیمه نامه جدید و تمدید بیمه نامه قبلی در رشته بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را ندارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شورای عالی بیمه این تصمیم را در جلسه روز ۲۴دی ماه و مطابق با ماده ۲۸قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب ۱۳۷۸و در اجرای قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری اتخاذ کرده و در عین حال صدور الحاقیه احتمالی برای بیمه نامه های صادره قبلی و معتبر برای افزایش پوشش بیمه نامه و صدور بیمه نامه المثنی را از این مصوبه استثنا کرده است.

بر اساس این مصوبه، شرکت بیمه توسعه برای ایفای تعهدات معوق خود نسبت به بیمه گذاران ،منابع لازم را از محل سپرده های بانکی و فروش سهام و یا منابع مالی دیگر فراهم و نسبت به پرداخت خسارت ها اقدام خواهدکرد


 
 
7 پیشنهاد برای فروش بیشتر
نویسنده : علی نادری - ساعت ٥:۳٦ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/۱۱/٢٢
 

7 پیشنهاد برای افزایش فروش

 

ژان بقوسیان - مجله موفقیت 274

اشاره:
در این شماره 7 پیشنهاد کم‌هزینه ارائه می‌کنیم تا در کسب‌و‌کارتان استفاده کنید و فروش خود را افزایش دهید. پیشنهادات بسیار ساده هستند ولی می‌توانند اثرگذار باشند.


در این شماره 7 پیشنهاد کم‌هزینه ارائه می‌کنیم تا در کسب‌و‌کارتان استفاده کنید و فروش خود را افزایش دهید. پیشنهادات بسیار ساده هستند ولی می‌توانند اثرگذار باشند.

 1. کسب‌و‌کار خود را در محیط کار تبلیغ کنید
بر دیوار بیرونی شرکت، نام و زمینه کار شرکت را بنویسید. با رستوران بزرگی در تهران کار می‌کردم. این رستوران در نمای بیرونی هیچ تابلوی قابل‌توجهی نداشت. بسیاری از افرادی که از آنجا عبور می‌کردند نمی‌دانستند که در آنجا رستورانی وجود دارد. این رستوران هنگامی که تابلوی بزرگی از نمای داخلی رستوران را بر دیوار بیرونی نصب کرد، تعداد مراجعین به رستوران بیشتر شدند.

 هر‌گونه نوشته یا علامتی از کسب‌و‌کار شما در محیط‌های عمومی محل کار، تبلیغی شبانه‌روزی خواهد بود و می‌تواند دیگران را با کسب‌و‌کار شما آشنا سازد، حتی زمانی که تعطیل هستید. اگر امکان نصب تابلو یا نوشته‌ای بزرگ را ندارید، می‌توانید بر زنگ درب ورودی علاوه بر نام شرکت، زمینه کاری خود را هم بنویسید. البته برای نصب تابلوهای بزرگ شاید نیاز به دریافت مجوز باشد. از رنگ‌ها و طراحی مناسب و حرفه‌ای استفاده کنید. حتی می‌توانید روزها و ساعات فعالیت شرکت را بنویسید


 
 
شیراز خوب من
نویسنده : علی نادری - ساعت ٥:٢٧ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/۱۱/٢٢
 
شیراز خوب من
 بهاره رهنما
برای مردم خوب شیراز: سالن حافظ شهر شیراز این ماه با نمایش«بادی که تو را برد مرا خشک کرد» رکورد شکست و ما با شبی بالای هزار تماشاچی فهیم که حتی یک بار موبایل‌شان زنگ نخورد روی صحنه رفتیم و با انرژی و شور بسیار بازگشتیم. هربار که به شیراز می‌روم فکر می‌کنم این هخامنشیان چه با تدبیر و سلیقه بوده‌اند که شیراز را به عنوان پایتخت حکومت خود انتخاب کرده‌اند، و بعد فکر می‌کنم چه خوب که الان چنین نیست و شیراز امروز مثل گهواره آرامشی در میان شهر‌های کشورم متمایز و متفاوت و دیدنی است، دوست داشتم اگر شهروندی انتخابی بود، شیراز این افتخار را به من می داد که شهروند افتخاری‌اش باشم. این همه عشق من و گردشگران ایرانی و حتی خارجی به شیراز، بیش از همه مدیون مردم نازنین اش است که به حق پیشنهاد می‌دهم صفت شهروند فرهنگی را به آنان اختصاص دهند. توی تاکسی که می‌نشینی از معلومات راننده‌های شهر درباره مکان‌های تاریخی و امامزاده‌ها لذت می‌بری، توی مغازه‌ها از صبر و  لبخند فروشنده‌ها و  از حسن سلیقه شهرداری شهر در گلکاری، از اینکه اغلب مردم حافظ را بی‌غلط می‌خوانند و شاید این همه نرمی و ملایمت حاصل استفاده روزمره مردم از عرقیات گیاهی است که خون آنها را رقیق می‌کند تا جایی که، نهایت دعوای بین دو تاکسی می‌شود این: هوی کاکو برو خو اونور / خو خودت برو اونور /ای بابا...  بیخود نیست که وقتی جهانگرد جوانی چند وقت پیش به شیراز آمد در راه شیراز با پیرزنی آشنا شد و بعد از مهمان نوازی در وبلاگش شیراز را جزو سومین شهرهای زیبا و محبوب دنیا نام برده و بیهوده نیست که حافظ نیز شیراز را برگزید تا همه مردم جهان پرشیا را با نام او و شهرش بشناسند، خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش. امیدوارم مسوولان کشور به‌عنوان یک قطب و پایتخت فرهنگی توجه بیشتری به امکانات جذب توریست و اشاعه فرهنگ ایرانی از این شهر سراسر هنر و شعر و شعور بنمایند، خداوندا نگهدار از زوالش.

 

   + بهاره رهنما - ۵:۵٠ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٢/۱۱/۱۶


ممنون سرکار خانم بهاره رهنما ار ابراز محبتت

ما به شیرازی بودنمان افتخار میکنیم

 


 
 
نمایندگی های بیمه ای که توسط بیمه مرکزی لغو یا فعالیت انها تعلیق شده
نویسنده : علی نادری - ساعت ۸:٥٠ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/۱۱/۱۳
 
بیمه مرکزی آمار نمایندگان بیمه ای را که لغو یا تعلیق فعالیت شده اند، اعلام کرد
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آمار نمایندگان بیمه را که در شش ماهة اول سالجاری توسط شرکت های بیمه لغو یا تعلیق فعالیت شده‌اند، به تفکیک شرکت های بیمه منتشر کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاونت نظارت بیمه مرکزی اعلام کرد تعداد ۶۵۱ پروانه فعالیت نمایندگی توسط شرکت های بیمه لغو شده که از این تعداد ۴۴۶ پروانه به دلیل درخواست نماینده و ۲۰۵ پروانه به دلیل تخلف نمایندگان بوده است. جدول (۱)

بر اساس این گزارش، همچنین تعداد ۵۱۸ پروانه فعالیت نمایندگی توسط شرکت های بیمه تعلیق شده که از این تعداد ۳۶۳ پروانه به دلیل درخواست نماینده و ۱۵۵ پروانه به دلیل تخلف نمایندگان بوده است. جدول (۲)


 
 
تخفیف بیمه ای به مناسبت دهه مبارک فجر
نویسنده : علی نادری - ساعت ۱۱:٢٤ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/۱۱/٩
 

شرکت بیمه پاسارگاد به مناسبت بزرگداشت دهه مبارک فجر و طلوع شکوهمند انقلاب اسلامی از تاریخ ۱۰ تا ۲۵ بهمن ماه تخفیف های ویژه ای را برای هموطنان گرامی در نظر گرفته است.

براساس گزارش های دریافتی، خریداران بیمه نامه های بدنه اتومبیل و همچنین بیمه نامه آتش سوزی منازل مسکونی می توانند از تخفیف های ویژه این شرکت برخوردار شوند.

کلیه هموطنان گرامی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر، دسترسی به نشانی شعبه ها و نمایندگی های بیمه پاسارگاد در سراسر کشور به پایگاه اطلاع رسانی بیمه پاسارگاد www.pasargadinsurance.ir مراجعه و یا با تلفن گویای ۸۲۴۸۹ (۰۲۱) تماس حاصل نمایند.

عزیزان منطقه شرق تهران می توانند به آدرس زیر مراجعه کنند

بین میدان رسالت و چهارراه سرسبز ، روبروی مسجد حجتیه ، پلاک 696 ، طبقه 4 - بیمه پاسارگاد کد1997

تلفن  تماس   

 77187222    -    77187333


 
 
استعلام هویت اشخاص در شرکت های بیمه امکان پذیر شد
نویسنده : علی نادری - ساعت ۱۱:۱۸ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/۱۱/٩
 

با امضای تفاهم نامه ای بین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان ثبت احوال کشور، استعلام هویت اشخاص ایرانی با استفاده از خدمات آنلاین سازمان ثبت احوال برای شرکت های بیمه به صورت آزمایشی آماده بهره برداری شد. به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، بر اساس این تفاهم نامه، تمامی شرکت های بیمه می‌توانند از سامانه استعلام الکترونیکی هویت ملی سازمان ثبت احوال کشور بصورت آنلاین برخوردار شوند.
شرکت های بیمه با استفاده از این خدمات می توانند با اعلام شماره ملی و تاریخ تولد، از وضعیت هویتی افراد در هنگام صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت مطلع شوند.
استفاده از خدمات آنلاین سازمان ثبت احوال در صنعت بیمه، ضمن بهبود کیفیت ثبت اطلاعات متقاضیان خدمات بیمه ای، همچنین باعث کاهش موارد سوء استفاده از اسناد هویتی اشخاص حقیقی هنگام صدور و یا پرداخت خسارت خواهد شد.