بیمه پاسارگاد (1997)

تاثیر هوش هیجانی(هوش عاطفی) بر موفقیت انسان
نویسنده : علی نادری - ساعت ۸:٤۱ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/۳/٢٠
 
 

<:section class="inside">

تاثیر هوش هیجانی(هوش عاطفی) بر موفقیت انسان -

 

تاثیر هوش هیجانی(هوش عاطفی) بر موفقیت انسان               
 
شاید تا کنون در مورد هوش عقلانی بسیار شنیده باشید و درمورد مزایای آن زیاد گفته باشند. ولی در این یادداشت قصد داریم به هوش عاطفی بپردازیم ...

 

 اصطلاحی که احتمالا کمتر توضیح داده شده است و از طرفی اثرات آن بر سعادت و خوشبختی انسان شگفت انگیز است. هوش عاطفی همچنین نقش موثری در آرامش انسان دارد.
در واقع این هوش عاطفی است که می تواند هوش عقلانی را بکار گیرد و در جهت مقصودش به پیش ببرد. شاید تا کنون افراد باهوش زیادی را دیده باشید که نه در شغل و کارشان و نه در روابط خانوادگی و روابط بین فردی اشان و نه در تفریح و عشق ورزیدنشان و ... موفقیتی حاصل نکرده اند. و کسانی را هم می شناسیم که علیرغم اینکه از هوش سرشاری برخوردار نیستند زندگی آرام و موفقی داشته اند و حتی به سطوح بالای موقعیت ها اجتماعی دست یافته اند


 
 
خلاصه کتاب روانشناسی فروش برایان تریسی
نویسنده : علی نادری - ساعت ٢:۳٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/۳/۱۸
 

هدف کتاب در اختیار قراردادن شیوه ها  و راهکارهایی به منظور افزایش سریع تر و راحت تر فروش بوده و در ابتدای کتاب ابتدا نویسنده شرح حالی از خود را توضیح می دهد  .
فصل 1  : بازی درونی فروش :
باید باور داشته باشیم فروشندگان مهم ، حرکت ساز و شکل دهنده هستند . اغلب مدیران ارشد و مدیران عامل شرکتهای فورچون 500 از میان ( جهت دیدن مابقی مطلب ، ادامه را ببینید )

 
هدف کتاب در اختیار قراردادن شیوه ها  و راهکارهایی به منظور افزایش سریع تر و راحت تر فروش بوده و در ابتدای کتاب ابتدا نویسنده شرح حالی از خود را توضیح می دهد
 


 
 
12نکته برای طرح گفتگوی کوتاه و سودمند
نویسنده : علی نادری - ساعت ۸:٢۳ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/۳/۱۳
 

12نکته برای طرح گفتگوی کوتاه و سودمند

 

 1) زمانیکه آماده ملاقات با شخصی می‌شوید، چند مطلب مشترک را در ذهن داشته باشید تا در مورد آنها صحبت کنید و همچنین چند سؤال نیز در ذهن داشته باشید تا آنها را مطرح کرده و طرف مقابل را نیز به صحبت کردن وا دارید. اگر شخص مقابل را قبلاً ملاقات کرده‌اید، سعی کنید چیزهایی که از او به یادتان مانده را به میان بکشید مثلاً علاقه مشترکتان به یک ورزش خاص، یا عضویت مشترک در یک مرکز خیریه


 
 
بیژن پاکزاد را در صحبت های خود بیشتر بشناسیم
نویسنده : علی نادری - ساعت ۸:۱٦ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/۳/۱۳
 

بیژن پاکزاد را در صحبت های خود بیشتر بشناسیم

راز نیرومندی و جوان ماندن من در این است که هر روز چیز تازه ای یاد می گیرم.
 بیژن پاکزاد (زادهٔ ۱۵ فروردین ۱۳۲۳ در تهران - ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ بورلی هیلز) طراح و تولیدکننده سرشناس ایرانی-آمریکایی لباس‌های مردانه و عطر و ادکلن بود. او معمولاً به نام تجاری «بیژن» شناخته می‌شد.

بیژن در سال ۱۳۵۲ به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد و در سال ۱۹۷۶ میلادی فروشگاه ویژه خود را در رودئودرایو واقع در بورلی هیلز افتتاح کرد. بازدید از این فروشگاه تنها با داشتن وقت قبلی امکان‌پذیر است.

پیژن همچنین به خاطر داشتن اتومبیل‌هایی نظیر بنتلی آزور زرد رنگ با تزیینات داخلی مشکی، مرسدس بنز اس‌ال‌آر مک لارن مشکی، فراری اف۴۳۰ زردرنگ، رولزرویس فانتوم کوپه زرد رنگ و بوگاتی ویرون معروف بود. مجله Vanity Fair در سال ۱۹۸۹ نام بیژن را در لیست شیک‌پوش‌ترین‌های (خوش پوش‌ترین‌ها)جهان خود قرار داد.
 

در ادامه مصاحبه که با بیژن انجام شده بود را مرور می کنیم، یادش سبز


 
 
چگونه بیشتر، آسان تر و سریعتر از آنچه تصور می کردید
نویسنده : علی نادری - ساعت ۸:٠٥ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/۳/۱۳
 

چگونه بیشتر، آسان تر و سریعتر از آنچه تصور می کردید

 فروش خود را افزایش دهید!

    همه ما می دانیم که بازاریابی و فروش با یک مقوله بسیار مهم تحت عنوان برقراری ارتباط سرو کار دارد. منظور از همه، تمامی کارآفرینانی است که چه در بازاریابی شبکه ای فعالیت می کنند چه روی اینترنت به بازاریابی مشغولند و یا صاحبان مشاغل و کارآفرینان شرکتی می باشند. ارتباط و چگونگی برقراری آن با مردم اولین مرحله از فرآیند فروش و یا معرفی کسب و کار می باشد. اما مهمتر از آن حفظ این ارتباط است و مخاطب ما بایستی تصویری بسیار زیبا و نگرشی مثبت از ما در ذهنش ایجاد گردد تا یک همکاری طولانی مدت بین ما ایجاد گردد.

     برایان تریسی نامی آشنا در بین فروشندگان و کارآفرینان می باشد .وی نویسنده کتاب " روانشناسی فروش " است و تا کنون بیش از سیصد برنامه آموزشی مختلف را در مورد کارهای گروهی و موفقیت افراد تولید نموده است و این برنامه ها حاصل 25 سال تحقیق و بررسی ایجاد گشته که بیشتر آنها از موثرترین ابزار آموزشی در جهان می باشند.


 
 
اعتماد سازی
نویسنده : علی نادری - ساعت ٩:٢٥ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/۳/۱٢
 
در اعتماد به دیگران پیشقدم باشید
 
استفان کاوی نویسنده کتاب اعتماد هوشمندانه تجربه های خود و تعداد زیادی از افراد و سازمان ها را به تصویر می کشد تا نشان دهد اعتماد چگونه می تواند کامیابی، انرژی و شادی شما را بیشتر کند.
 
مجله موفقیت: استفان کاوی نویسنده کتاب اعتماد هوشمندانه تجربه های خود و تعداد زیادی از افراد و سازمان ها را به تصویر می کشد تا نشان دهد اعتماد چگونه می تواند کامیابی، انرژی و شادی شما را بیشتر کند. این کتاب الهام بخش، می تواند شما را برانیگزاند که اعتماد را در اطراف خود بگسترانید و روابط کاری و شخصی خود را بهبود دهید.

 
نبود اعتماد

سراسر دنیا با موضوع «اعتماد» درگیر هستند. برخی می توانند سطوح بالایی از اعتماد را ایجاد و حفظ کنند. با اینحال بسیاری در این کار موفق نیستند، بنابراین، همیشه چرخه های منفی و نزولی کم اعتمادی و عدم اعتماد ایجاد می کنند. کافی است به اخبار گوش دهید تا فساد، رشوه خواری، بدرفتاری، رسوایی و کلاهبرداری را در سراسر دنیا ببینید.

بحران شدید کم اعتمادی که در سراسر دنیا وجود دارد، با تاثیرات زیانباری که بر زندگی اجتماعی و رفاه مالی دارد، موسسات و شرکت های دنیا و روابط کاری و زندگی های شخصی را در کام خود می کشد. روابط و فرهنگ های با «اعتماد زیاد»، نه تنها باعث افزایش کامیابی می شوند، بلکه انرژی و شادی را نیز افزایش می دهند.

 
 
تکنیکهای فروش بیمه عمر
نویسنده : علی نادری - ساعت ۱٠:٥٧ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/۳/٢
 
تکنیکهای فروش بیمه عمر

اعتقاد نداشتن به فلسفه وجودی بیمه های عمر در کلام شما آشکار می شود.هنگامی که از اعماق وجودتان حرف نمی زنید،وقتی شما صرفا کلام بدون حس وروح را ادا می کنیدوبه گمان خود درزمینه بیمه عمر اطلاع رسانی می کنید،بیان وریتم ادای کلمات شما دقیقا انتقال دهنده پیامی به مخاطب است که شاید خودتان متوجه آن نباشید. اگر شما به بیمه عمر اعتقادی نداشته باشید، این را در گفتار وحسی که در ضمیرتان است تاخواسته به مخاطب خود انتقال می دهید.مخاطبان شما حس می کنند که شما فقط گوینده ومسئول ادای کلمات وجملاتی هستید که ذات شغلتان ایجاب می کند.

یعنی شما به آنچه عرضه می کنید ایمان ندارید. شما خودتان خریدار آنچه از مخاطبتان انتظار دارید نیستید. چرا و به چه دلیلی از دیگران توقع داریدکه به توضیحات بدون روح وخالی از اعتقاد وباورتان توجه کنند و تحت تاثیر آن قرارگیرند


 
 
بیمه زنان خانه‌دار؛
نویسنده : علی نادری - ساعت ٧:۱۸ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/۳/۱
 

  بیمه زنان خانه‌دار؛ هیاهو برای هیچ

زنان > ایران- گروه اجتماعی ـ‌ مینا شهنی:
نتیجه تمامی هیاهوهای دولت برای حمایت از زنان خانه‌دار این شد که زنان خانه‌دار با پرداخت پول می‌توانند بیمه شوند.

با وجود اینکه در 6سال گذشته موج‌های خبری زیادی درباره‌ بیمه‌ زنان خانه‌دار با مساعدت دولت منتشر شده است، اما نتیجه‌ همه‌ اظهارنظرها، راهکارها و اندیشه‌های کارشناسان دولت به اینجا رسید که زنان خانه‌دار اگر مایل هستند، حق بیمه پرداخت کنند و تحت پوشش بیمه قرار بگیرند؛ اگر چه این کار چندان به هماهنگی و همفکری و راه‌حل‌یابی دولت نیازی نداشت و شرکت‌های بیمه خصوصی همین خدمات را به زنان ارائه می‌کنند.

خنثی‌شدن حمایت از زنان

بیمه زنان خانه‌دار با هدف کمک به این زنان در جهت کاهش آسیب‌پذیری‌ آنها در برابر حوادث و مصایب احتمالی زندگی از سال‌80 در دستور کار دولت وقت قرار گرفت و دولت بودجه‌ای برای کمک به زنان در زمینه بیمه درنظر گرفت تا طرح بیمه زنان خانه‌دار با بودجه 2میلیارد ریالی که از سوی دولت به انجام این کار اختصاص یافته بود، در سال 82 کلید بخورد.

با این بودجه زنان 20 تا 60ساله6 استان کشور به‌صورت آزمایشی تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار قرار گرفتند. سهم زنان شرکت‌کننده در این طرح پرداخت ماهانه 5هزار تومان به‌عنوان سهم مشارکت در بیمه بود و مابقی حق بیمه از محل بودجه‌ای که دولت درنظر گرفته بود، پرداخت شد. تا سال 87 اوضاع به همین منوال بود و سازمان بهزیستی هم متولی اجرای این طرح بود اما ناگهان در این سال سازمان بهزیستی - دولت اعلام کرد که طرح بیمه زنان خانه‌دار لغو شده‌است. خبر لغو در حالی منتشر شد که زنان در انتظار گسترش این طرح و پوشش آن در تمام کشور بودند، ‌ناگهان دولت تصمیم گرفت که این چتر حمایتی کوچک را از سر زنان بردارد.

مشتری‌‌های سازمان تأمین اجتماعی

دولت برای بیمه زنان خانه‌دار در شکل جدید تلاش کرد تا سازمان تأمین اجتماعی را در این معادله وارد کند، اما کارشناسان و مدیران این سازمان هم به‌گونه‌ای قوانینی در این زمینه وضع کردند که هیچ مسئولیت مالی خاصی متوجه‌ سازمان نشود و زنان خانه‌دار را به‌عنوان بیمه حرف و مشاغل آزاد تحت پوشش قرار داد و با گذاشتن شرط سنی 45 سال، تمامی زنانی که سن‌شان بیشتر از 45 سال است از شمول هر نوع بیمه حتی به‌صورت آزاد نمی‌توانند استفاده کنند.

مدیرکل فنی درآمد این سازمان دیروز به ایسنا گفت: تمامی زنانی که کمتر از 45سال دارند می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی و شناسنامه به واحد امور بیمه‌شدگان نزدیک‌ترین شعبه محل سکونت خود مراجعه کنند و فرم قرارداد تهیه‌شده را ملاحظه کرده و به امضا برسانند.

محمد‌حسین زدا با بیان اینکه تمامی زنان خانه‌دار با کمتر از 45سال می‌توانند بیمه شوند و از پوشش بیمه‌ای استفاده کنند، اظهار کرد: 3نوع مدل پوشش بیمه‌ای در سازمان تأمین اجتماعی برای زنان خانه‌دار وجود دارد که بیمه بازنشستگی، بازنشستگی و فوت، بازنشستگی و فوت و ازکارافتادگی را شامل می‌شود. نرخ هریک از این سه‌مدل بیمه به‌علت میزان پوشش با دیگری فرق دارد و زنان خانه‌دار مختارند هر یک از این سه‌مدل پوشش بیمه‌ای را انتخاب کنند.

30سال بعد

تمام زنانی که 30سال حق بیمه پرداخت کنند، می‌توانند همانند صاحبان مشاغل و حرف آزاد از مزایای بازنشستگی این سازمان استفاده کنند. دولت عملا هیچ دخالتی در این موضوع ندارد و از زنان خانه‌دار هیچ حمایتی نمی‌کند.

زنان کم‌توان

با این تصمیم دولت زنان خانه‌داری که توانایی پرداخت حق بیمه تعیین‌شده از سوی سازمان بیمه‌گر را ندارند، همچنان از چتر بیمه بیرون می‌مانند و در برابر مصایب ناشی از بیکاری، ‌کاهش درآمد و مشکلات ناشی از کهنسالی ضعیف و ضعیف‌تر می‌شوند. بیمه زنان خانه‌دار دولت عملا نه چتری حمایتی که ایجاد بازاری رقابتی، ‌خصوصی و مالی در میان سازمان‌ها و شرکت‌های بیمه‌گر بود

منبع : روزنامه انلاین همشهری مورخه 1/3/92