بیمه پاسارگاد (1997)

تکنیک : خلق فشار درونی در مشتری:
نویسنده : علی نادری - ساعت ٩:۱٩ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/٤/۳٠
 

تکنیک : خلق فشار درونی در مشتری:

دومین ابزار نفوذ ناهشیار، خلق فشار درونی در مشتری است که به «قانون تقابل» نیز معروف است. آنچه انسانها تصمیم دارند انجام دهند بر این پایه استوار است که آنها ارزیابی و قدرت سبک و سنگین‌کردن موضوع را دارند. قانون تقابل برای تغییردادن سریع وضعیت افراد جهت ارزیابی لحظه‌ای درمورد وضعیت بیمه‌عمر پیشنهادی شماست؛ مثل گران‌بودن، پیچیده‌بودن و...

آنچه اغلب ما ارزیابی می‌کنیم این است که آیا این بیمه‌عمر، ارزش خریدن دارد یا نه، ارزان است یا گران، بهتر است از شرکت دیگری این بیمه را می‌خریدم یا خیر و ...

بنابراین، هنگامی که مشتری را در وضعیتی قرار می‌دهیم که بین دو وضعیت متفاوت، قرار بگیرد، به احتمال قوی، مشتری در این تقابل، گزینه‌ی بهتر را انتخاب خواهد کرد. (قانون "تقابل" را با قانون "تضاد یا تئوری ناهمگونی" اشتبه نگیرید؛ اگر به اشتباه، مشتری را به‌جای قراردادن در وضعیت "تقابل" در وضعیت "تضاد" قرار دهید، یعنی دو راه کاملاً متضاد یکدیگر جلوی پای او بگذارید، او را به‌کلی از خرید بیمه‌عمر خود، منصرف خواهید ساخت! برای درک بهتر قانون "تقابل" به مثال زیر توجه کنید).

برای اینکه قانون تقابل را به‌خوبی درک کنید یک مثال ساده می‌زنیم:

مثلاً برای فردی که در یک خانه 2 میلیاردتومانی! زندگی می‌کند، اختصاص‌دادن 75 میلیون‌تومان برای یک اتومبیل، چندان گران تصور نمی‌شود. در اینجا، قانون تقابل می‌گوید: مقایسه‌کردن چه چیز؟ خانه 2 میلیاردتومانی و اتومبیل 75 میلیون‌تومانی و یا خانه 100 میلیون‌تومانی و اتومبیل 75 میلیون‌تومانی؟

کلید استفاده از این قانون این است: «هر زمان که دو چیز متفاوت (ولی مربوط) را از همه‌ی جهات، مقایسه می‌کنید، تفاوت‌های بیشتری از آنچه در ابتدا دیده شده، پیدا می‌شود.»

حال به کاربرد مستقیم این قانون در فروش بیمه‌عمر می‌پردازیم؛ اجازه دهید این مورد را به‌همراه یک مثال قبل لمس ارائه کنیم:

فرض کنید در جریان مذاکره فروش، فروشنده می‌داند که مشتری منتظر دریافت ارزش‌های بیشتری در بیمه‌عمر پیشنهادشده است. چنانچه فروشنده در ابتدا، یک‌سری ارزش‌ها را ارائه داده باشد و در ادامه روند مذاکرات فروش، برگ‌های برنده‌ی خود را رو کند، برای مشتری، جای خوشبختی باقی می‌ماند و تمایل به خریدکردن، در مشتری، افزایش می‌یابد! همین حالت در هنگامی که به مشتری خود تخفیف می‌دهید نیز صادق است. "کوین هوگان" در کتاب ارزشمند خود به‌نام "دانش نفوذ" می‌گوید: «هنگامی که مردم بفهمند که محصولی در ابتدا چه قیمتی داشته و حالا می‌توانند آن‌را با قیمت کمتری بخرند، غرق در لذت و خوشحالی می‌شوند!!»( حامد عسکری)


 
 
شروع فعالیت بیمه ای اولین گروه کانون بازنشستگان سپاه
نویسنده : علی نادری - ساعت ٧:٠۳ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/٤/۱٠
 

شروع فعالیت بیمه پاسارگاد { کد 1997 )در استان چهارمحال بختاری

درمورخه 8/4/1392 جمعه در شهرستان بروجن کلاسی به ظرفیت 33 نفر  به همت کانون بازنشستگان سپاه استان  از ساعت 8 صبح تا 5 عصر به مدت 8 ساعت در خصوص نمایندگی تخصصی بیمه عمر و تامین آتیه برگذار گردید . با توجه به علاقه و استعداد فوق العاده شرکت کنندگان پیش بینی می گردد نمایندگان این استان در اینده ای کوتاه خوش بدرخشند . جا دارد از عقیلی مدیر کانون و از اریالای هادی پور که زحمت هماهنگی وتشکیل کلاس ها وپذیرایی از اینجانبان را کشیدند تشکر نماییم     علی نادری


 
 
دنیای رویاها دنیایی ورای محدودیت‌هاست
نویسنده : علی نادری - ساعت ٩:٢٥ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/٤/٤
 

دنیای رویاها دنیایی ورای محدودیت‌هاست. می‌گویند در عالم خیال و رویا هر چیزی را می‌توان تصور کرد. می‌توان فیلی صورتی را تصور کرد که با گوش‌هایش پرواز می‌کند یا زنبورعسلی که مادرش را گم کرده و برای یافتنش به کره ماه می‌رود. همین‌طور جوجه‌تیغی‌ای که خارهایش را می‌فروشد تا به جای آن پالتو پوست بخرد، یا آهویی که دنبال شیری گریزان می‌دود تا شکارش کند و بخورد و... در حقیقت دایره تصور انسان انتها ندارد. هر چیزی را می‌توان در حوزه تخیل به تصویر کشید و دید. این ویژگی منحصربه‌فرد انسان‌هاست. می‌گویند هر اختراع و ابتکاری که در این دنیا می‌بینیم قبل از آن‌که واقعی شود در ذهن مخترع به صورت یک خیال و تصور شکل گرفته است. به زبان دیگر خیلی‌ها معتقدند واقعیات ریشه در خیالات دارند و برای همین هم می‌گویند تا می‌توانید به پرنده خیال خود اجازه دهید تا اوج بگیرد و در هر آسمانی که دوست دارد به پرواز درآید


 
 
صندوق تامین خسارتهای بدنی بیمه مرکزی چه کمکی به جامعه می کند
نویسنده : علی نادری - ساعت ٧:٥٠ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/٤/٤
 

 

مقررات صندوق تامین خسارت های بدنی

جدول مباحث مطروحه ،اصطلاحات فنی و مصادیق و مواد قانون اصلاح قانون بیمه اجباری ...شخص ثالث راجع به مقررات و صلاحیت صندوق تامین خسارتهای بدنی
ردیف مباحث مطروحه اصطلاحات فنی ومصادیق مواد قانونی
۱ الزامات صندوق تامین خسارتهای بدنی در جبران خسارت اشخاص ثالث صندوق در موارد ذیل اقدام به پرداخت خسارت بدنی به اشخاص ثالث زیاندیده در حوادث رانندگی می نماید :
۱-فقدان یا انقضاء بیمه نامه مسبب حادثه .
۲- بطلان قرارداد بیمه .
- بطلان قرارداد بیمه نامه به مواردی است که عقد بیمه فاقد یکی از شرایط اصلی صحت معامله باشد یا طبق قانون بیمه به لحاظ اظهارات خلاف واقع بیمه گذار در زمان عقد قرارداد بیمه و...
۳- تعلیق تامین بیمه گر
- تعلیق تامین بیمه گر نوعی ضمانت اجرایی مالی ، قراردادی یا قانونی است که نسبت به بعضی از بیمه گذاران متخلف اعمال می شود مانند پرداخت نکردن حق بیمه که قرارداد بیمه ازبین نمی رود و بیمه گذار مدیون حق بیمه است اما شروع تامین بیمه گر منوط به پرداخت حق بیمه مقرر می باشد .تعهد بیمه گر با دریافت حق بیمه قوت اجرایی پیدا می کند .بیمه گذار در زمان تعلیق تعهدی نسبت به جبران خسارت نخواهد داشت .
۴- فرار کردن مسئول حادثه .
۵- شناخته نشدن مسئول حادثه.
۶- ورشکستگی بیمه گر .
۷- خسارتهای بدنی خارج از شرایط بیمه نامه
- مانند پرداخت مابه التفاوت خسارت بدنی سر نشینان بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه
ماده ۱۰
۲ حوادث تحت پوشش بر اساس جدول ردیف ۴ تبصره ۵ ماده ۱
۳ اشخاص ثالث بر اساس جدول ردیف ۵ تبصره ۶ماده ۱۰
۴ خسارتهای استثناشده براساس جدول ردیف ۷ ماده ۱۰و۷
۵ تعهدات صندوق جبران خسارتهای بدنی برا ساس جدول ردیف ۸ تبصره ۱ ماده ۱۰
۶ حق مراجعه مستقیم زیاندیده به صندوق زیاندیده حق دارد با ارائه مدارک لازم به طور مستقیم به صندوق تامین خسارت های بدنی مراجعه نماید ماده ۱۴
۷ ویژگیهای صندوق تائمین خسارتهای بدنی - حمایت از زیاندیده گانی که به علت حوادث تحت پوشش دچار خسارت بدنی شوند ولی بیمه گران تعهدی در جبران خسارت ندارد یا قادر به انجام تعهدات خود نیستند .
- هر امری که مانع از جبران خسارت بدنی زیاندیده طبق قانون و شرایط عمومی و خصوصی بیمه نامه شود از طریق صندوق قابل جبران است به استثناء موارد دمصرح در ماده ۷ قانون اصلاح قانون بیمه اجباری ...(ردیف ۷) .
- تعهد صندوق در قبال اشخاص ثالث یک تکلیف قانونی است .
- حق مراجعه به صندوق محدود به مواردی است که جبران خسارت از طرف بیمه گران ممکن نباشد .
- صندوق جانشینی زیاندیده حق دارد به عامل زیان یا مسئول خسارت مراجعه و مبلغ پرداختی را استرداد نماید .
- اگر مدیون خسارت ،بیمه گر ی باشدکه دچار ورشکستگی شده است .صندوق به جانشینی زیاندیده به مدیر تصفیه امور وورشکستگی مراجعه و طلب خود را ازمحل وجوه قابل تقسیم بین بستانکاران بیمه گر ورشکسته وصول خواهد کرد .
- اداره صندوق به عهده بیمه مرکزی ایران و چگونگی آن براساس تصویب نامه هیات وزیران خواهد بود .
ماده ۱۰
بندج ماده ۱۱
تبصره ۲ماده۱۰وماده ۱۳
۸ منابع مالی صندوق منابع مالی صندوق تامین خسارتهای بدنی بشرح بندها و تبصره های ماده ۱۱قانون اصلاح قانون بیمه اجباری ... می باشد (به متن قانون، مندرج در بخش پایانی کتاب مراجعه شود

 
 
قدردانی وزیر امور اقتصادی ودارایی از بیمه مرکزی
نویسنده : علی نادری - ساعت ٧:٤٠ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/٤/٤
 
tr
 
قدردانی وزیر امور اقتصادی و دارایی از بیمه مرکزی
وزیر امور اقتصادی و دارایی از عملکرد، برنامه ها و دستاوردهای بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.
به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، دکتر سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه ای خطاب به مهندس سید محمد کریمی رئیس کل بیمه مرکزی جمهموری اسلامی ایران از عملکرد، برنامه ها و اقدامات بیمه مرکزی در سال ۱۳۹۱ که سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گرفته بود، ابراز اطمینان، رضایت و قدردانی کرد.
در بخشی از پیام وزیر اقتصاد به رئیس کل بیمه مرکزی آمده است: " استمرار اینگونه مجاهدت ها در سالی که" حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی " نامگذاری شده، تحولات چشمگیری را به دنبال خواهد داشت.
وزیر اقتصاد در این نامه با ابراز خرسندی از دستاوردهای صنعت بیمه و رشد شاخص های بیمه ای ایران در جهان ابراز امیدواری کرد با ادامه این روند ، صنعت بیمه جایگاه واقعی خود را در دنیا پیدا کند.
گفتنی است دکتر سید شمس الدین حسینی چندی پیش در آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، نسبت به ضرورت الگوگیری دستگاه های اقتصادی کشور از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پشت سر گذاشتن تحریم ها، تاکید کرده بود.

 
 
توانی در اهداف
نویسنده : علی نادری - ساعت ٧:۳۳ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٤/٢
 

 هرگاه به توانایی خود برای موفقیت شک کردید به موانعی فکر کنید که دیگران به آنها چیره شده اند . به عنوان مثال « دموستنس » ناطق برجسته یونانی ، از چنان لکنت زبانی رنج می برد که به سختی می توانست حرف بزند . وی با دهان پر از ریگ تمرین حرف زدن می نمود و خود را در حالی مجسم می کرد که با مهارت در برابر یک جمع درحال سخنرانی است ، وی یکی از بزرگترین سخنرانان تمامی اعصار شد .

ناپلئون با هدایت ارتش پیروز خود در سراسر اروپا بر نقیصه بارز کوتاهی قامت فائق آمد .

آبراهام لینکلن در 31 سالگی در تجارت با شکست مواجه شد ، در 32 سالگی در انتخابات مجلس بازنده شد ، در 34 سالگی بار دیگر در تجارت شکست خورد ، در 35 سالگی همسرش را از دست داد ، در 36 سالگی دچار یک فروپاشی عصبی شد ، در 43 ، 46 ، و 48 سالگی در انتخابات کنگره و در 55 سالگی در انتخابات مجلس سنا شکست خورد ، در 56 سالگی برای تصدی معاونت ریاست جمهوری امریکا ناکام ماند و در 58 سالگی بار دیگر در انتخابات مجلس سنا شکست خورد ! اما سرانجام در 60 سالگی به ریاست جمهوری ایالات متحده برگزیده شد و امروزه از او به عنوان یکی از بزرگترین رهبران تاریخ جهان یاد می شود .

وینستون چرچیل دانش آموز فقیری بود که از لکنت زبان به ستوه آمده بود اما نه تنها در بیست و چهار سالگی برنده جایزه نوبل شد ، بلکه توانست یکی از نافذترین سخنرانان دوران اخیر گردد .

توماس ادیسون را از مدرسه یبرون انداخته بودند .

اطلس ، مردی که توانست ورزیده ترین اندام را برای خود بسازد ، در آغاز یک انسان ضعیف الجثه 43 کیلویی بود !

نظیر این افراد فراوان است ، نتیجه قطعی تمام این مثالها  باید این باشد که « مهم نیست از کجا آغاز می کنید مهم آن نقطه ای است که برای خاتمه بر می گزینید ! »  وقتی به معلولین و ناتوانان از این زاویه نگاه می کنیم و از زندگی آنها به عنوان محرک و سرمشقی برای زندگی و بهتر زیستن بهره می گیریم ، بیشتر به ارزشهای برجسته آنها پی می بریم .

آرزومند آرزوهای پاکتانیم


 
 
نکات کلیدی بیمه عمر
نویسنده : علی نادری - ساعت ٧:٠٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٤/٢
 

    نکات کلیدی مطروحه توسط یکی از فروشندگان بیمه عمر آقای البرز احسانی

                                                                                                

  

-        اطلاعات نماینده بیمه باید به روز باشد ودر زمینه های مختلف روز اطلاعات کافی داشته باشد .


 
 
تبریک 15 شعبان
نویسنده : علی نادری - ساعت ٦:٤٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٤/٢
 

متن تبریک نیمه شعبان