بیمه پاسارگاد (1997)

تشکیل دوره آموزشی بیمه عمر و تامین آتیه در کانون بازنشستگی سپاه قزوین
نویسنده : علی نادری - ساعت ٦:٥۳ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٥/۱۱
 

به همت کانون بازنشستگی سپاه قزوین در مورخه 17/4/92یک کلاس 23 نفره ازبازنشستگان و فرزندان آنان برگذار وآموزش نمایندگی بیمه عمر و تامین آتیه را سپری وفعالیت آنان شروع گردید


 
 
جوابیه بیمه مرکزی به مصاحبه مدیرعامل شرکت ایران خودرو
نویسنده : علی نادری - ساعت ٥:۳٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٥/٥
 
اعتماد بیمه گذاران به صنعت بیمه کشور ذخیره ارزشمندی است
پیرو انتشار اخباری به نقل از مدیر عامل شرکت امدادخودرو مبنی بر بهره برداری نا‌مناسب از اطلاعات دارندگان ‌وسایل نقلیه توسط برخی از نهادهای حاکمیتی و دولتی از جمله بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های بیمه، ‌توضیحات زیر از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر شد:

- نهادهای حاکمیتی و اجرایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، وظایف و ماموریت‌هایی را بر عهده دارند که هر گونه اخلال و کارشکنی در انجام این وظایف و ماموریت‌ها، توسط نهادهای نظارتی کنترل شده و مطابق با قانون پیگیری می‌شود. مدیرعامل شرکت امدادخودرو ایران که وظایف مشخصی دارد و فقط می‌تواند در چارجوب‌های تعیین شده به اظهارنظر بپردازد در یک نشست خبری اتهاماتی را از قول مدیران چند شرکت غیر قانونی وابسته به خود، به برخی از دستگاه های حاکمیتی- اجرایی  از جمله بیمه مرکزی و صنعت بیمه کشور وارد کرده است؛ بیمه مرکزی به عنوان یکی از نهاد‌های نامبرده شده از طرف ایشان، در راستای حمایت از حقوق بیمه گذاران و بیمه گران، نسبت به ایراد و انعکاس این موضوع، بی‌تفاوت نبوده و پیگیری‌های لازم را تا حصول نتیجه نهایی انجام خواهد داد.
- اوج فرافکنی مدیرعامل شرکت امداد خودرو آنجاست که وی با نام بردن از نهادهایی نظیر پلیس راهور ناجا و دفا‌تر پلیس به اضافه ۱۰، نیروی انتظامی، شرکت ایران خودرو و صنعت بیمه کشور با نقل قولی ازمدیرعامل یک شرکت غیرمجاز، این نهاد‌ها را مسوول انتشار و بهره برداری نامناسب از اطلاعات دارندگان خودرو معرفی می‌کند، به نظر می‌رسد طرح این موضوع از سوی نامبرده ناشی از فرافکنی و فرار به جلو برای کاهش فشار وارد آمده بر مجموعه تحت مدیریتش است تابا این روش افکار عمومی را از این مسیر خارج نماید، چه ایشان در این گفت‌و‌گو بدون هیچگونه مستندی اتهاماتی رابه این نهاد‌ها وارد کرده است که نه قابل اثبات است و نه با موازین شرعی و عرفی و اخلاقی همخوانی دارد.
 - تجمیع الکترونیکی اطلاعات بیمه گران و بیمه گذاران در بیمه مرکزی، کمتر از یک سال است که به بهره برداری رسیده است، حال آنکه اتفاقاتی نظیر تماس شرکت‌های مجاز و غیرمجاز با شهروندان برای فروش محصولات و خدمات با سوء استفاده از جایگاه نهادهای رسمی، سابقه‌ای چند ده ساله دارد. موضوعی که بار‌ها از سوی بیمه مرکزی اطلاع رسانی شده وتوضیحات و هشدارهای لازم به همه شهروندان داده شده است.
-  بیمه مرکزی جمهوری اسلامی همواره بر گستراندن چتر آرامش و اطمینان در جامعه تاکید داشته، دارد و خواهد داشت و هیچگاه اجازه نخواهد داد افراد سودجو و بی‌وجدان با ایجاد مزاحمت‌های مستمر برای بیمه گذاران و ورود به حریم شخصی آنان با حیثیت صنعتی بازی کنند که قرار است آرامش را در کشور حکفرما کند.
-  اطلاعات بیمه گذاران محترم به مثابه امانتی گرانبها در اختیار بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است و صنعت بیمه و۲۷ شرکت دارای مجوز خدمت در عرصه بیمه‌های بازرگانی بر خود می‌بالد که ذخیره ارزشمند اعتماد عمومی را خریداری کرده است. بدیهی است که بهره برداری نامناسب از این اطلاعات با هیچ یک از موازین اخلاقی و شرعی همخوانی نداشته و بیمه مرکزی به همراه همه نهادهای اجرایی و حاکمیتی تلاش خواهدکرد تا سوء استفاده کنندگان ازاطلاعات شهروندان رابه افکار عمومی معرفی کند.
-  از رسانه‌های گروهی نیز انتظار می‌رود پیش از درج اخبار و مطالب این چنینی از صحت و سقم آن مطلع شده وشأن و جایگاه منبع اخبار را احراز کنند تا خدای ناکرده عرصه پاک رسانه به جولانگاه اشخاص سودجو تبدیل نشود و اینگونه افراد فضای مقدس مطبوعات را به محلی برای عقده گشایی خود مبدل نکنند

 
 
حمایت بیمه مرکزی از بیمه عمر
نویسنده : علی نادری - ساعت ٤:٤٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٥/٥
 
بیمه مرکزی از طرح های جدید برای توسعه بیمه های زندگی حمایت می کند
بازار بیمه های زندگی در کشور "بکر" است و بیمه مرکزی از ارائه طرح های جدید برای پوشش این بازار استقبال می کند.
  به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس کل بیمه مرکزی با بیان این مطلب در جمع مدیران ارشد صنعت بیمه گفت: علاوه بر فعالیت شرکت های بیمه، پژوهشکده بیمه هم باید برنامه ریزی های لازم را برای یافتن راهکارهای منطقی و علمی به منظور توسعه بیمه های زندگی در کشور انجام دهد.
سید محمد کریمی با اشاره به نرخ ۷۲ سالگی امید به زندگی در کشور ایران و مقایسه آن با نرخ ۱۰۵ سال در کشور های پیشرفته، از توجه به بیمه و مفهوم آسایش و آرامش به عنوان یکی از عناصر افزایش امید به زندگی در دنیا  یادکرد.
وی در  بخش دیگری از سخنانش از تقویت دانش اکچوئری به عنوان یکی از محورهای مهم صنعت بیمه نام برد و بر توجه جدی به مقوله آموزش از طریق آموزش شبکه فروش، ارتباط با داشگاهها و مراکز آموزش عالی و آموزش نیروهای انسانی شاغل در این صنعت تاکید کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به این موضوع که توانگری مالی شرکت های بیمه بدون نظارت جدی بر شرکت ها امکان پذیر نیست، تصریح کرد برای  اعمال این موضوع می توان از همه اهرم های عملیاتی و مقررارتی  بهره گیری کرد.
سید محمد کریمی،  ارائه گزارش های مربوط به تغییرات شرکت های بیمه به نهادهای نظارتی و دولتی را از مهمترین  برنامه‌های بیمه مرکزی دانست و بر انعکاس گزارش های مرتبط به وزارتخانه، ستاد ویژه تحریم و معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهوری تاکید کرد.
وی با ظریف خواندن بخش سرمایه گذاری در شرکت های بیمه و بخش های مختلف این صنعت، از بازدهی سرمایه در این سرمایه گذاری ها به عنوان محور اصلی فعالیت در این عرصه نام برد و تاکید کرد که سرمایه گذاری یکی از بخش های اصلی است که بیمه مرکزی  به عنوان نهاد حاکمیتی دولت در صنعت بیمه باید به آن توجه اساسی داشته باشد.
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به موفقیت های بدست آمده بیمه ای کشور در سال گذشته گفت: معمولا در شرایط بد اقتصادی مراجعه برای تهیه بیمه نامه در همه جای دنیا کاهش می یابد اما تلاش و کوشش فعالان صنعت بیمه و بخصوص بیمه مرکزی در کشور نشان داد که می توان در این شرایط هم توجه مردم را به مفهوم بیمه جلب کرد

 
 
داستان موفقیت -قنادی بهار» در پایتخت
نویسنده : علی نادری - ساعت ۱٢:۱٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٥/۱
 

 داستان ماندگاری «قنادی بهار» در پایتخت

بوی شیرینی سنتی در میان ازدحام مشتریان همه فضای قنادی را پر کرده است. تاریخ تهران قدیم را به وضوح می توان از دیوارهای قنادی ۸۱ساله دید. قنادی بهار، به عنوان اولین، قدیمی ترین و اصیل ترین شیرینی فروشی نزد تهرانیان قدیم مشهور است. شیرینی فروشی ای که به نظر می رسد زادگاه اصلی شیرینی های سنتی ایران است.