بیمه پاسارگاد (1997)

اخصوصیات فراد چپ‌دست
نویسنده : علی نادری - ساعت ٤:٤٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٢/٢٩
 

خصوصیات روان‌شناختی افراد چپ‌دست

اگر چپ‌دست هستید، ویژگی‌های شخصیتی شما انعطاف‌پذیری و عدم وابستگی است. در این‌جا حقایق جالب توجهی در مورد افراد چپ‌دست، کسانیکه با دست چپ کار می‌کنند، و بازیکنان چپ‌دست می‌آوریم. خصوصیات رفتاری افراد چپ‌دست اغلب اوقت با مطالب نادرستی در مورد این‌گونه افراد همراه بوده است. برای مثال زمانی اعتقاد بر این بود که چپ‌دست‌ها مستعد بیماری‌هایی چون گفتارپریشی فکری، اسکیزوفرنی و لکنت زبان هستند. برخی پزشکان نیز معتقد بودند که افراد چپ‌دست بیشتر مبتلا به سرطان سینه، آلرژی و آسم می‌شوند. این‌گونه مطالب نادرست در مورد افراد چپ‌دست به وسیله دکتر میخائیل پیترز استاد دانشگاه گلف در سال 2006 رد شد. به هر حال بعضی از خصوصیات شخصیتی افراد چپ‌دست درست به نظر می‌رسد.

آماری در خصوص افراد چپ‌دست

حدود 10 درصد جمعیت جهان چپ‌دست هستند. ترکیب ژنتیکی که باعث غلبه چپ‌دستی بر راست دستی می‌شود، ژن 1LRRTM نام دارد. افرادی با مقدار بیشتر این ژن، چپ‌دست هستند.
مراکز گفتاری افراد چپ‌دست و راست‌دست در قسمت چپ مغز قرار دارد. قسمت چپ مغز روی هماهنگی قسمت‌های مختلف و فرامین و دستورات متمرکز است، در حالی که قسمت راست مغز روی مفاهیم و احساسات کنترل دارد. تعدادی از افراد نیز با هر دو دست کار می‌کنند.

خصوصیات روان‌شناختی افراد چپ‌دست

رهبری: حدود 66 درصد از رئیس جمهورهای آمریکا در 30 سال گذشته چپ‌دست بوده‌اند. بیل کلیتون، جرج بوش، رونالدو ریگان و جرالد فورد رؤسای جمهوری چپ‌دست بوده‌اند. باراک اوباما و جان مک‌کین نیز چپ‌دست هستند.
سرعت تفکر: مطالعات نشان داده است که این‌گونه افراد استثنائی‌اند. تحقیقاتی در کشور ایتالیا بیان می‌کند که افراد چپ‌دست در حین بازی‌های کامپیوتری و یا مسابقات ورزشی سریع‌تر فکر می‌کنند. چپ‌دست‌ها تمایل به کسب درآمد بیشتری دارند.
افرادی که با هر دو دست کار می‌کنند، هنگامی که با اطلاعات جدید مواجه می‌شوند، توانایی تغییر عقیده بیشتری دارند که این موضوع به آن‌ها کمک می‌کند تا هر دو سوی قضیه را ببینند.

ویژگی‌های شخصیتی افراد چپ‌دست

استقلال: بعضی از کارشناسان معتقدند، افراد چپ‌دست کمتر وابسته‌اند، چون مجبورند با دنیایی که برای آن‌ها ساخته نشده سازگاری پیدا کنند. دکتر پیترز می‌گوید: چپ‌دست‌ها به علت داشتن تمایلات استقلال‌طلبانه در برابر فشارهای اجتماعی مقاومت بیشتری دارند.
سازگاری: تحقیقاتی در کشور کانادا نشان می‌دهد که افراد چپ‌دست، نسبت به راست‌دست‌ها سازگاری بیشتری دارند. یک فرد چپ‌دست بسیار راحت‌تر از یک فرد راست‌دست می‌تواند از دست راست خود برای انجام کارها استفاده کند. به نظر می‌رسد افرد چپ‌دست به سرعت قادر به تعویض و دگرگزینی هستند. به طور کلی، افراد چپ‌دست انعطاف‌پذیرتر، باهوش‌تر و سازگارتر از افراد راست‌دست هستند

 
 
داستان موفقیت مثبت اندیشی
نویسنده : علی نادری - ساعت ٤:۱٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٢/٢٩
 

 آقای کنت بلانکارد وآقای اسپنسر جانسون نویسندگان کتاب معروف “مدیر یک دقیقه ای” پس از تالیف این کتاب تصمیم می گیرند که تعداد بیست هزار نسخه از آن را چاپ کنند و بدون تبلیغات، فقط از طریق شرکت خودشان آن ها را بفروش برسانند.
آنها در چاپ دوم تصمیم می گیرند که کتاب مدیر یک دقیقه ای را در سطح وسیعی از کشور بفروشند. به همین خاطر یک روز بعد از ظهر باهم قرار می گذارند تا یکدیگر را بببینند. در پی صحبت هایی که باهم در این باره می کنند آقای بلانکارد می گوید: توفیق این کتاب به دو امر بستگی دارد:
۱ – با تیراژ بالاتر بتوانبم آن را بفروشیم.
۲ – نام کتاب ما در ردیف پر فروش ترین کتابهای روزنامه ی نیویورک تایمز در آید.
در همین جا از دوست خود، آقای اسپنسر جانسون نظرش را این باره که فروش خوب به نظر او چند کتاب می باشد، می پرسد. آقای جانسون ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار فروش را به عنوان یک فروش خوب مطرح می کند. همان جا آقای کنت بلانکارد از او می خواهد که به فروش ۵۰۰ هزار کتاب فکر کند و همچنین او را متقاعد می کند که کتاب هایی با محتوای کم ارزشتر هم توانسته اند به فروشهای نزدیک به دویست و پنجاه هزار برسند، آنها در این گفت و گو زمان شش ماه را هم برای رسیدن به ردیف پر فروش ترین کتابها در نظر می گیرند. سپس جشن کوچکی ترتیب داده و یک شماره از روزنامه نیویورک تایمز را هم جلوی خود قرار داده و اسم کتاب خود را در لیست پرفروشترین کتابها تصور می کند .
درست فردای همان روز، آقای بلانکارد برای یک سخنرانی باید به شیکاگو می رفت. در راه رفتن به سمت فرودگاه با خود می اندیشد که نه تنها پانصد هزار کتاب را خواهیم فروخت بلکه آن را در فهرست پرفروشترین ها خواهیم یافت، کنت بلاکارد می گوید: “با این کار بطور ناخود آگاه، با نیروی تجسم و تصور جزء به جزء رویدادهایی را که به این تصورات عینیت می بخشید را مشاهده می کردم


 
 
نقش عاطفه مثبت بر تصمیم گیری
نویسنده : علی نادری - ساعت ۳:٥٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٢/٢٩
 

عاطفه مثبت و تصمیم گیری1

عاطفه مثبت و تصمیم گیری1

نویسنده: آلیس. ام. ایزن

مترجم: عبدالرضا ضرّابی

به نظر می‌رسد در اغلب مردم، این احساس وجود دارد که عاطفه (احساسات، هیجان) می تواند بر فرایند تصمیم گیری، و تفکّر آن ها، دست کم، در شرایط و رویدادهای معیّن اثر بگذارد. به هرحال، معمولا این گونه است که چنین تأثیری گاهی خلاف قاعده و غیرمعمول بوده و فقط احساسات قوی و نادر از چنین اثری برخوردارند و غالباً فقط احساسات منفی مانند خشم، غم و اندوه، یا ترس بر فرایند فکرکردن تأثیر می گذارند. علاوه بر این، بیشتر مردم ظاهراً وقتی عاطفه در فرایندهای تصمیم گیری آن ها وارد می شود، تأثیراتی مُخرّب بر جای می گذارد و تصمیم های آن ها را غیر عقلانی می سازد و با تصمیم های آن ها در حالت عادی فرق دارد. جالب است که تحقیقات فراوان و رو به افزایش نشان می دهند که حتی حالات ملایم و مثبت عاطفی به طور مشخص می توانند بر فرایند تفکّر روزمرّه اثر بگذارند، و قاعدتاً این گونه عمل می کنند. برای نمونه، مشخص شده که حضور احساسات مثبت نشانه اطلاعات مثبت در حافظه است; زیرا دست رسی به چنین تفکراتی را آسان تر می کند و بنابراین، آن را مناسب تر می سازد، به گونه ای که اطلاعات مثبت به ذهن وارد خواهند شد. (ایزن، شالکر، کلارک و کارپ، 1978; نَسبی و یاندو، تزدیل و فوگارتی.) این امر بیانگر این حقیقت است که اطلاعات در ذهن سازمان دهی شده و بر حسب ویژگی عاطفی مثبتشان قابل دست رسی اند و مردم به طور خودجوش، از عاطفه مثبت به عنوان شیوه ای برای سامان دهی تفکراتشان استفاده می کنند. (ایزن، 1987) بنابراین، شواهد حاکی از آنند که جدای از وجود تأثیر نادر بر فرایندهای تفکر، احساسات مثبت عمومی به طور بنیادی درگیر سازمان شناختی و فرایندسازی هستند.


 
 
نقش عاطفه مثبت بر تصمیم گیری
نویسنده : علی نادری - ساعت ۳:٥٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٢/٢٩
 

عاطفه مثبت و تصمیم گیری1

عاطفه مثبت و تصمیم گیری1

نویسنده: آلیس. ام. ایزن

مترجم: عبدالرضا ضرّابی

به نظر می‌رسد در اغلب مردم، این احساس وجود دارد که عاطفه (احساسات، هیجان) می تواند بر فرایند تصمیم گیری، و تفکّر آن ها، دست کم، در شرایط و رویدادهای معیّن اثر بگذارد. به هرحال، معمولا این گونه است که چنین تأثیری گاهی خلاف قاعده و غیرمعمول بوده و فقط احساسات قوی و نادر از چنین اثری برخوردارند و غالباً فقط احساسات منفی مانند خشم، غم و اندوه، یا ترس بر فرایند فکرکردن تأثیر می گذارند. علاوه بر این، بیشتر مردم ظاهراً وقتی عاطفه در فرایندهای تصمیم گیری آن ها وارد می شود، تأثیراتی مُخرّب بر جای می گذارد و تصمیم های آن ها را غیر عقلانی می سازد و با تصمیم های آن ها در حالت عادی فرق دارد. جالب است که تحقیقات فراوان و رو به افزایش نشان می دهند که حتی حالات ملایم و مثبت عاطفی به طور مشخص می توانند بر فرایند تفکّر روزمرّه اثر بگذارند، و قاعدتاً این گونه عمل می کنند. برای نمونه، مشخص شده که حضور احساسات مثبت نشانه اطلاعات مثبت در حافظه است; زیرا دست رسی به چنین تفکراتی را آسان تر می کند و بنابراین، آن را مناسب تر می سازد، به گونه ای که اطلاعات مثبت به ذهن وارد خواهند شد. (ایزن، شالکر، کلارک و کارپ، 1978; نَسبی و یاندو، تزدیل و فوگارتی.) این امر بیانگر این حقیقت است که اطلاعات در ذهن سازمان دهی شده و بر حسب ویژگی عاطفی مثبتشان قابل دست رسی اند و مردم به طور خودجوش، از عاطفه مثبت به عنوان شیوه ای برای سامان دهی تفکراتشان استفاده می کنند. (ایزن، 1987) بنابراین، شواهد حاکی از آنند که جدای از وجود تأثیر نادر بر فرایندهای تفکر، احساسات مثبت عمومی به طور بنیادی درگیر سازمان شناختی و فرایندسازی هستند.


 
 
عاطفه تان گسترش دهید
نویسنده : علی نادری - ساعت ۳:٤٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٢/٢٩
 

عاطفه تان را گسترش دهید

 وقتی زندگی شما وابسته به احساسات و عواطف تان باشد وقتی مبنای همه تصمیم گیری ها و انتخاب های تان توی زندگی احساس و عاطفه شماست. وقتی عاطفه حرف اول و آخر را توی زندگی شما می زند یعنی یک تکه از وجود شما می لنگد!!! یعنی اگر قرار بوده همه وجودتان به اندازه هم رشد کند و بزرگ بشود تا بتوانید با این انسان بزرگ شده توی تمام زندگی تان موفق باشید خیلی نمی توانید رویش حساب کنید! یعنی شما که فکر می کنید آدم عاقل و بالغی هستید هنوز به بلوغ عاطفی نرسیده اید، برای همین نمی توانید روی خوشبخت بودن تان حساب کنید. لابد با خودتان فکر می کنید حالا که آدم عاقل و بالغی هستید می توانید زندگی خوب و درست و حسابی برای خودتان درست کنید، تازه اگر خدا بخواهد همین روزها می توانید آستین بالا بزنید و ازدواج هم بکنید!


 
 
تاثیر نوربر تصمیم گیری
نویسنده : علی نادری - ساعت ۳:٢٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٢/٢٩
 

بر اساس مطالعات جدید، میزان نور اتاق بر شیوه تصمیم‌گیری و عواطف افراد تاثیرگذار است.

به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، عواطف انسانی چه مثبت و چه منفی، تحت نور شفاف بسیار شدیدتر احساس می‌شوند.

«آلیسون جینگ ژو»، دانشمند مدیریت دانشگاه تورنتو اسکاربورو و دانشکده مدیریت «روتمن»، به همراه آپارنا لابرو از دانشگاه نورث‌وسترن، مطالعات خود را با هدف بررسی تناقض غیرمعمول موجود در خصوص نوردهی و عواطف انسانی صورت دادند.

بر اساس شواهد پیشین، در روزهای آفتابی، افراد درباره بازار سهام خوشبین‌تر هستند و مدعی‌اند از سلامتی بیشتری برخوردارند، در حالی که روزهای کم‌نورتر می‌تواند منجر به بروز اختلالات فصلی شود.

ژو با اشاره به اوج نرخهای خودکشی در اواخر فصل بهار و تابستان و زمانی که نور آفتاب زیاد است، مدعی شد در روزهای آفتابی افرادی که دارای تمایلات افسردگی هستند، افسرده‌تر می‌شوند.

پژوهش‌های تیم علمی حاکی از آن است تحت نور شفاف، عواطف شدیدتر احساس می‌شوند و در اتاق روشن‌تر، سوژه‌های حاضر در این مطالعه معتقد بودند شخصیت یک داستان معرفی‌شده خشن‌تر بود، زنان جذاب‌تر به نظر می‌رسیدند؛ آن‌ها همچنین درباره واژگان مثبت احساس بهتر و در مورد لغات منفی احساس بدتری داشتند. تحت نور شفاف این شرکت‌کنندگان از آب‌میوه مطلوبشان بیشتر و از آب میوه نامطلوبشان کمتر نوشیدند.

ژو گفت: اثر نور شفاف بر سیستم عواطف می‌تواند در اثر نتیجه احساس گرما باشد، زیرا احساس گرما می‌تواند عواطف را تقویت کند. بخش اعظم تصمیمات روزانه نیز تحت تاثیر نور شدید هستند، بنابراین خاموش‌کردن نور می‌تواند به افراد در اتخاذ تصمیمات منطقی‌تر یا حتی حل مذاکرات به صورت آسان‌تر کمک کند.

وی در ادامه اظهار داشت: بازاریاب‌ها نیز می‌توانند سطوح نور محیط را بسته به ماهیت محصولات مورد فروش تغییر دهند و در صورت فروش محصولات بیانگر عاطفه مانند گل یا حلقه نامزدی، معقول به نظر می‌رسد تا جایی که ممکن است محیط شفاف باشد. اثر تقویت عواطف به ویژه در روزهای شفاف‌تر و به هنگام ظهر (زمانی که نور خورشید در بیشترین میزان خود قرار دارد) و همچنین در مناطق جغرافیایی که روزهای آفتابی‌تری را نسبت به روزهای خنک‌تر تجربه می‌کنند، قوی‌تر است


 
 
تست روانشناسی
نویسنده : علی نادری - ساعت ٢:۳۳ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٢/۱۳
 
روزی پرنده ای آبی رنگ ناگهان از پنجره وارد اتاق شما میشود و در آنجا به دام می افتد
 
.چیزی در این پرنده شما را به خود جذب میکند و تصمیم میگیرید آن را نگه دارید.اما روز بعد در عین شگفتی متوجه میشید رنگ پرنده از آبی به زرد تغییر کرده است. این پرنده استثنایی دوباره تغییر رنگ می دهد و در صبح روز سوم به رنگ قرمز روشن در می آید ودر روز چهارم سیاه رنگ است.
سوال؟
اکنون روز پنجم است، وقتی از خواب برمی خیزید این پرنده چه رنگی است؟
۱٫ پرنده تغییر رنگ نمی دهد و سیاه باقی می ماند.
۲٫ پرنده به رنگ آبی که در ابتدا داشت باز میگردد.
۳٫ پرنده سفید می شود.
۴٫ پرنده طلایی می شود.
جواب ها باید در همین ۴ جواب بالا جستجو بشه و رنگ های دیگه مثل سبز ، بنفش ، زرد و بی رنگ مد نظر نیست.
خوب فکر کنید، هر وقت به نتیجه رسیدید پایین این مطلب رو بخونید
با توجه به توضیحات بالا باید متوجه شده باشید که به هیچ وجه سرکاری نیست. پس با احساس خودتون جواب بدید و بعد جواب رو ببینید!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
جواب تست شناخت احساسات :
پرنده ای که در اتاق شما بدام افتاد، نماد خوشبختی است، اما ناگهان تغییر رنگ داد و در شما دلهره و اضطرابی نسبت به ناپایداری خوشی و شادمانی بوجود آورد. عکس العمل شما در این وضعیت نشان دهنده ی پاسخ شما به مشکلات و بلاتکلیفی ها در زندگی واقعی است.
۱- کسانی که گفتند پرنده سیاه باقی میماند دیدگاهی بدبینانه دارند.
آیا شما باور دارید اوضاع هیچ وقت بهبود نمی یابد؟ به یاد داشته باشید همیشه پایان شبه سیه سپید است.
۲- کسانی که گفتند پرنده دوباره آبی میشود خوش بین و عمل گرا هستند.
شما باور دارید زندگی ترکیبی از خوب و بد است و مقابله کردن و سرسختی نشان دادن در برابر این واقعیت سودمند نیست. مشقات و ناملایمات را با خونسردی می پذیرید و اجازه می دهید زندگی روال طبیعی خود را طی کند. این دیدگاه باعث میشود از تلاطم ناملایمات و سختیها با موفقیت بیرون آیید.
۳- کسانی که گفتند پرنده سفید میشود در برابر فشارهای زندگی مصمم و خونسردند.
شما در زمان بحران وقت خود را در تردید و دودلی تلف نمی کنید اگر وضعیت بغرنج شود ترجیح میدهید جلوی ضرر را بگیرید و به دنبال راه دیگری برای رسیدن به هدفتان می گردید و در غم و اندوه گرفتار نمی شوید. این روش محتاطانه بدین معنی است که اوضاع بطور طبیعی بر وفق مراد شما پیش خواهد رفت.
۴- کسانی که گفتند پرنده طلایی میشود ، بی باک و نترس هستند.
شما معنی بحران را نمیدانید برای شما هر بحرانی ، یک فرصت است. این جمله ناپلئون که گفته است «غیر ممکن … ، این واژه فرانسوی نیست » درمورد شما صدق میکند.
اما مواظب باشید این اعتماد به نفس زیاد ، مرز بین شجاعت و حماقت را از بین نبرد

 
 
شرکت های گروه مالی پاسارگاد
نویسنده : علی نادری - ساعت ٩:٠٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٢/۱٢
 
بانک پاسارگاد در جهت گسترش فعالیت های بانک و همچنین افزایش ارائه خدمات گوناگون به مشتریان خود، با سرمایه گذاری، در جهت پدید آمدن شرکت های موثری بر آمده است.

این شرکت ها عبارتند از:

 
شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان
شرکت بیمه پاسارگاد
شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ)
شرکت  پرداخت الکترونیک بانک پاسارگاد
شرکت خدمات مالی بانک پاسارگاد
شرکت گروه ارزش آفرینان پاسارگاد
شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد
شرکت لیزینگ پاسارگاد
شرکت لیزینگ ماشین آلات و تجهیزات پاسارگاد
شرکت مدبران ساخت آریان
شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران
شرکت توسعه انبوه سازی پاسارگاد
شرکت سامان ساخت آریان
شرکت خدمات پشتیبان پاسارگاد آریان
شرکت تأمین آتیه سرمایه انسانی پاسارگاد
شرکت گسترش انرژی پاسارگاد
شرکت مادر تخصصی (هلدینگ) توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه
شرکت توسعه تجارت اندیشه نگر پاسارگاد
شرکت تدبیرگران پاسارگاد
شرکت مدیریت بازرگانی آینده نگر پاسارگاد
شرکت ساختمان شهرسازی هشتم
شرکت خدمات ارزی و صرافی پاسارگاد
شرکت گسترش بازرگانی بین المللی گروه پاسارگاد
شرکت مبنای خاورمیانه

 
 
حق بیمه شخص ثالث با 24% افزایش اعلام شد
نویسنده : علی نادری - ساعت ۸:٠۳ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٢/۱٢
 
به دنبال افزایش ۳۱.۶ درصدی دیه از سوی قوة قضاییه؛ حق بیمة شخص ثالث با ۲۴ درصد رشد نسبت به سال قبل ابلاغ شد
در پی افزایش ۳۱.۶ درصدی دیة سال ۱۳۹۳ از سوی قوة قضاییه، بیمه مرکزی ج.ا.ا بر اساس قوانین و مقررات مربوط، حق بیمة شخص ثالث خودروها را با حداکثر ۲۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل تعیین و ابلاغ نمود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و بین الملل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در پی افزایش ۳۱.۶ درصدی دیة سال ۱۳۹۳ از سوی قوة قضاییه، بیمه مرکزی ج.ا.ا بر اساس قوانین و مقررات مربوط، حق بیمة شخص ثالث خودروها را با حداکثر ۲۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل تعیین و ابلاغ نمود.
شایان ذکر است حق بیمه در مقایسه با افزایش دیه، حدود ۸ درصد کمتر افزایش داده شده و این کاهش به عنوان تخفیف داوطلبانه صنعت بیمه در راستای اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید و حمایت از بیمه گذاران در نظر گرفته شده است.
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از هموطنان عزیز تقاضا دارد برای تکمیل پوشش های بیمه ای خود متناسب با دیة جدید به شرکت های بیمة طرف قرارداد مراجعه نمایند.


 
 
نمایندگان بیمه پاسارگاد
نویسنده : علی نادری - ساعت ٦:٢٦ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۳/٢/٩
 

نمایندگان محترم بیمه پاسارگاد

اگر تمایل دارید درآمد هرماه شما در سال 1393 برابر با حداقل کل درامد سال 1392 شما باشد با ما تماس بگیرید

نماینده بیمه پاسارگاد کد1997

با فروش 20000 بیمه عمر دردوسال و نیم


 
 
5 اشتباه نمایندگان بیمه در بازاریابی
نویسنده : علی نادری - ساعت ٦:٢٠ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۳/٢/٩
 

5 اشتباه نمایندگان بیمه در بازاریابی بیمه

 

ژان بقوسیان - مجله پنجره خلاقیت 19

اشاره:
اغلب نمایندگان بیمه برای بازاریابی بیمه فقط به بازاریابی تلفنی و جلسات حضوری اکتفا می‌کنند. در بازاریابی بیمه می‌توان حداقل از 5 رسانه متفاوت و تأثیرگذار استفاده کرد.

5 اشتباه نمایندگان بیمه در بازاریابی
ژان بقوسیان

نویسنده کتاب شکستن مرزهای فروش


اشتباه اول
1. استفاده کم و محدود از رسانه‌های بازاریابی

اغلب نمایندگان بیمه برای بازاریابی بیمه فقط به بازاریابی تلفنی و جلسات حضوری اکتفا می‌کنند. در بازاریابی بیمه می‌توان حداقل از 5 رسانه متفاوت و تأثیرگذار استفاده کرد. مثلاً می‌توانیم سیستم پاسخگوی تلفنی مناسبی راه‌اندازی کنیم و توضیحات انواع بیمه‌ها را به صورت صوتی ضبط کنیم. مخاطب در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌تواند تماس بگیرد و به صحبت‌های ضبط شده گوش فرا دهد. بسیاری از نمایندگان حتی از کارت ویزیت خود به عنوان رسانة بازاریابی استفاده نمی‌کنند. معیار شخصی من برای مناسب بودن کارت ویزیت آن است که اگر کارت روی زمین افتاده باشد و کسی از آنجا رد می‌شود آیا به خودش زحمت خواهد داد تا کارت را از زمین بردارد. معمولاً چنین اتفاقی نمی‌افتد مگر آنکه روی کارت ویزیت پیشنهاد ارزشمندی داشته باشیم. مثلاً بنویسیم: برای شنیدن «7 اشتباهی که خریداران بیمه عمر مرتکب می‌شوند» با شماره ... تماس بگیرید و عدد 5 را فشار دهید. یا می‌توانیم روی کارت ویزیت آدرس فایلی را بنویسیم که آموزش‌هایی رایگان درباره بیمه می‌دهد یا پیشنهاداتی برای صرفه‌جویی در هزینه بیمه ارائه می‌کند. رسانه مناسب دیگر می‌تواند فکس باشد. استفاده از فکی بسیار مقرون به صرفه است و اگر متن مناسبی تهیه شود می‌تواند تأثیرگذار باشد. استفاده از نامه مستقیم هم می‌تواند تأثیرگذار باشد. افراد در طول روز نامه‌های کمی دریافت می‌کنند و یک نامه با متنی حرفه‌ای می‌تواند مورد توجه واقع شود.


 
 
 
نویسنده : علی نادری - ساعت ٦:٠٩ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۳/٢/٩
 

ساخت تیم فروش قدرتمند

 

ژان بقوسیان - مجله موفقیت 261

اشاره:
درآمد شما به توانایی فروشتان بستگی دارد. اگر به تنهایی کار فروش را انجام می‌دهید یا کارمندانی دارید که در فروش به شما کمک می‌کنند، در هر صورت، هدف اصلی شما به دست‌ آوردن مشتریان جدید و همچنین فروش بیشتر به مشتریان فعلی است.

ساخت تیم فروش قدرتمند
ژان بقوسیان
مجله موفقیت 

 

درآمد شما به توانایی فروشتان بستگی دارد. اگر به تنهایی کار فروش را انجام می‌دهید یا کارمندانی دارید که در فروش به شما کمک می‌کنند، در هر صورت، هدف اصلی شما به دست‌ آوردن مشتریان جدید و همچنین فروش بیشتر به مشتریان فعلی است.

با این توضیح، هدف کسب‌و‌کار در وهله اول، بازاریابی و فروش است. صرف‌نظر از نوع فعالیتتان، شما یک واحد بازاریابی و فروش را اداره می‌کنید.

فردی که مالک و مدیر یک رستوران است، مهم‌ترین کارش نظارت بر کارمندان، خرید موارد اولیه و ... نیست. مدیر یک رستوران در ‌واقع مدیر بازاریابی آن رستوران است.

هر بخش دیگری از کار را می‌توان به دیگران آموزش داد، واگذار کرد، به نیروهای خارج از شرکت محول کرد یا خریداری کرد. تنها استثنا، کار فروش است و باید راهی بیابید تا بتوانید مستقیما بر فرایند فروش تسلط داشته باشید.

کار مهم بعدی استخدام افرادی است که بتوانند با شور و اشتیاق از روش‌های فروش شما پیروی کنند، سپس باید آن افراد را به طور مناسبی پشتیبانی کنید تا در افزایش سریع فروش نقش مؤثری داشته باشند


 
 
فنون مذاکره ( روش های چانه زنی )
نویسنده : علی نادری - ساعت ٦:٠٠ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۳/٢/٩
 

روش‌هایی برای چانه‌زنی

5 تاکتیک‌ مذاکره قیمت

ژان بقوسیان - مجله موفقیت 265

اشاره:
مطالب این مقاله از کتاب جدید برایان تریسی با نام «کتابخانه موفقیت برایان تریسی – مذاکره» برداشته شده است. این کتاب به تازگی چاپ شده و هنوز ترجمه نشده است.


مطالب این مقاله از کتاب جدید برایان تریسی با نام «کتابخانه موفقیت برایان تریسی مذاکره» برداشته شده است. این کتاب به تازگی چاپ شده و هنوز ترجمه نشده است. در این مقاله به مطالبی پرداخته می‌شود که باعث فروش با قیمت‌های بالاتر و خرید با قیمت‌های پایین‌تر می‌شود.

 

 

دو نوع مذاکره وجود دارد: مذاکره یکدفعهای کوتاه مدت و مذاکره کاری بلندمدت. در مذاکره کوتاه مدت باید بدون توجه به اینکه دوباره این شخص را میبینید یا با او کار میکنید، در آن لحظه بهترین قیمت و شرایط را به دست آورید.

مجموعهای از تاکتیکهای مذاکره قیمت وجود دارد که میتوانید برای رسیدن به قیمت یا نتیجه بهتر در خرید یا فروش یکدفعهای از آن‌ها استفاده کنید. خوشبختانه این تاکتیکها در مذاکره برای قراردادهای کاری بلندمدت که سالها طول میکشد هم کاربرد دارد.

 

تاکتیک 1: امتناع
مهم نیست که طرف مقابل چه قیمتی را پیشنهاد میدهد، آن را طوری رد کنید که گویی ناامید شدهاید. قیافه ناراحت یا رنجور به خود بگیرید. چشمان خود را طوری بچرخانید که گویی درد بزرگی دارید. عبارتی شبیه این بگویید، «خدایا! این مبلغ خیلی زیاد است!»

در کمال تعجب، گاهی فقط رد قیمت باعث میشود که طرف مقابل فوراً آن را تغییر دهد. و اگر امتناع اول منجر به قیمت خرید پایینتر یا قیمت فروش بالاتری برای شما شد، آمادهباشید که در مذاکره بارها و بارها از آن استفاده کنید.