بیمه پاسارگاد (1997)

mdrt 2
نویسنده : علی نادری - ساعت ۸:٢۸ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٠/۱۱/۳٠
 

 

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب PDF

اجلاس MDRT 2011/Top of Table

نویسنده: حمید امامی (عضو رسمی MDRT، مدرس و سخنران در حوزه بازاریابی بیمه‌های‌عمر)

اجلاس  MDRT 2011/Top Of table؛ در شهر ایندیاناولز کالیفرنیای امریکا برگزار شد، فروشندگان حرفه ای بیمه عمر کشورهای مختلف با زبان و رنگ پوست و نژادهای متفاوت ، همه شرکت کننده این اجلاس بودند ، با داشتن همه این تفاوتها آنها در یک مورد اشتراک داشتند ، و آن هم اینکه همه این افراد عاشق شغلشان بوده و هستند ، و این وجه اشتراک افراد را گرد هم آورده بود ؛ آنها آمده بودند تا ایده های فروش و تجربیاتشان را با هم مبادله کنند ، دانش و مهارت خود را افزایش دهند ، و سرمایه گذاری روی رشد شخصی شان داشته باشند ، حضور این افراد برای من علامت سوال بزرگی را در ذهنم ایجاد کرد، این افراد همه نوابغ فروش دنیا هستند و هر کدامشان بالغ بر 1 میلیون دلار در سال فروش بیمه عمر دارند و اکثر آنها در سمینارهای مختلف سخنران هستند و بعضا بصورت حرفه ای سخنرانی می کنند ، ولی اینگونه خاضعانه و بدون غرور به دنبال یاد گرفتن هستند و آموزش تا این حد برایشان اهمیت دارد.


ناگهان به یاد فردوسی پاکزاد افتادم " زگهواره تا گور دانش بجوی "
چیزی که ما خیلی کم به آن عمل می کنیم ، و همین که دوره دبیرستان یا دانشگاه تمام شد ، خود را بی نیاز از ادامه یادگیری می دانیم و به همان اندوخته های علمی اکتفا می کنیم ، و یا در حرفه خود ، فروش و بازاریابی ، به محض اینکه دوره آموزشی تمام شد ، بالا بردن سطح دانش فروش و بازاریابی  را متوقف کردیم و به همان ایده های قبلی اکتفا نمودیم .
این در حالی است که دنیا دائما در حال تغییر است و همانطور که دنیا در حال تغییر است انسانها نیز دائم در حال تغییر هستند ، و آنچه در جهان ثابت است " خود تغییر است " ، تغییر انسانها ، تغییر در نگرش نسبت به جهان اطراف ، تغییر سلیقه ها ، تغییر ذائقه ها و تغییر تفکر را نیز به دنبال دارد ، و انسانهای موفق کسانی هستند که امروز ، فردا را ببینند .
در صنعت بیمه هر روز به جمع رقبایمان افزوده می گردد ، این رقبا چه در سطح همکاران ما یعنی شبکه فروش و نمایندگان و چه در سطح بالاتر ، یعنی شرکتهای بیمه ای که تازه تاسیس هستند و یا در حال تاسیس ، بلکه  حتی فراتر از این ، ما رقبایی در آینده خواهیم داشت که هنوز متولد نشده اند ، آیا برای حضور و موفقیت در چنین بازاری چاره ای اندیشیده ایم؟ آیا چشم اندازی برای خود  تعریف کرده ایم ؟ آیا اهداف شفافی را در نظر گرفته ایم ؟ آیا همین حد پیشرفتی که داشته ایم ، کافیست ؟ و همین حد ما را راضی می کند ؟آیا تضمینی هست که فردا همین سطح بتواند ما را در بازار رقابت سرپا نگه دارد؟
اینها سوالاتی بود که اغلب ذهن مرا درگیر کرده بود ، تا با انجمن MDRT آشنا شدم ، و این نخستین حضور خود را در سنگاپور تجربه کردم ، و پس از 7 ماه دومین تجربه را در ایندیاناولز آمریکا بدست آوردم و در مدت 7 ماه تغییرات اساسی در نحوه آموزش و غنی سازی مشتری و مشتری مداری ، باعث شد تا ، به روز بودن را در زمینه آموزش جدی گرفته و ضمن حرکت در این مسیر ، افتخار همراهی سایر همکارانم را نیز داشته باشم ، تا انگیزه ای باشد جهت رشد سطح فروش و ارتقاء دانش و مهارت های نمایندگان عزیز شرکت‌های مختلف بیمه در ایران.

 

 
معرفی مختصری از انجمن MDRT
این انجمن در سال 1927 با تعداد 32 نفر شروع به کار کرد و طی 10 سال اول تعداد اعضاء در آن به 158 نفر رسید و در 10 سال دوم به 726 نفر و امروز به مرز 36 هزار نفر رسیده که از 78 کشور جهان در انجمن حضور دارند .

ایالات متحده امریکا با داشتن 11253 نفر عضو مقام اول  ، و کره با 5293 نفر عضویت در انجمن مقام دوم و هندوستان با 3922 عضو مقام سوم را دارا می باشد ، همچنین کشور ایران با داشتن 42 عضو در جمع 78 کشور حضور دارد.
در رنکینگ شرکتهایی که نمایندگانشان عضو MDRT هستند کمپانی SBI Life Insurance هندوستان با 2677 عضو در بین کمپانیهای بیمه ای مقام اول و کمپانی Newyork Life با 2013 عضو مقام دوم را دارا می باشد.
اعضاء می توانند همه ساله در میتینگ سالانه که در کشور امریکا و یا کانادا برگزار می شود شرکت کنند.  
همچنین یک اجلاس در سطح آسیا برگزار می شود که در سال 2012 (19 تا22 بهمن 1390) در شهر بانکوک تایلند برگزار می شود ، که البته افراد غیر عضو هم می توانند شرکت کرده و کسب تجربه نمایند .
شرایط عضویت در MDRT بستگی به فروش بیمه نامه های عمر در یک سال میلادی و یا کارمزد های وصولی در طی یک سال میلادی دارد.
همکارانی که به حد نصاب لازم برسند از طریق اداره بازار در جریان قرار خواهند گرفت ، و با حضور در اجلاسهای MDRT ، مهارتهای های فروش ؛ اصول و فنون مذاکره ، روشهای برقراری ارتباطات ، روشهای اقناع سازی مشتریان ، ایده های فروش توسط اساتید برجسته آموزش داده خواهد شد .
همچنین اعضاء می توانند از مجله دوماه نامه این انجمن و کتابها و CD های آموزشی که در اختیار آنها قرار می گیرد ، استفاده کرده تا بتوانند فروش خود را افزایش دهند .
برای رسیدن به فروش مطلوب برداشتن گامهای زیر از ضروریات است :
1- داشتن هدف و چشم انداز
2- تعیین اهداف شفاف و روشن
3- تقسیم اهداف بلند مدت به اجزاء کوچکتر ، شامل اهداف میان مدت و کوتاه مدت
4- داشتن تجسم از هدف و اشتیاق رسیدن به آن
5- وفادار بودن به اهداف
6- حرکت در مسیر رسیدن به اهداف
7- داشتن افکار بزرگ