آموزش بیمه// بیمه پاسارگاد /نادری 1997

روش های موثر بازاریابی بیمه
نویسنده : علی نادری - ساعت ۱٢:٠٥ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٠/۱٢/٢٦
 
روش های موثر بازاریابی بیمه
 
 
  
1- برای موفقیت در کسب و کار بیمه به موارد کلیدی زیر نیاز است: حسن شهرت: تجربه، عامل بسیار مهمی در هر کسب و کار است، بنابراین داشتن مشتریان ناراضی پس از سال ها تجربه، نقطه قابل اتکا و قوت به شمار نمی آید. ایجاد ارتباط مناسب با مشتریان باعث جذب مشتریان جدید شده و رضایتمندی مشتریان جدید و قدیم را افزایش می دهد. اجتناب از ارائه خدمات نامطمئن که باعث کاهش شهرت و احیاناً نارضایتی می شود از اصول اولیه برای فعالیت در همه زمینه ها است. محصولات رقابتی بیمه: شناسایی بازار هدف به تنهایی دارای اهمیت نیست بلکه در اختیار داشتن محصولات بیمه ای متنوع عامل موفقیت در این صنعت به شمار می آید. با داشتن محصولات متنوع بیمه ای می توانید نیازهای بیمه ای بالقوه مشتریان را با ارائه پیشنهاد به آنها تامین کنید. 2- به تقاضای بیمه ای مشتریان پاسخ دهید آیا تا به حال پیش آمده به تقاضای مشتریان خود یا افرادی که خواهان اطلاعات کلی درخصوص بیمه هستند، پاسخ ندهید؟ این کار می تواند به توسعه کسب و کار بیمه ای شما لطمه وارد آورد. برخی از صاحبان مشاغل، اهمیت نقش ارائه خدمات مناسب به مشتریان در کسب و کار را چندان مهم نمی دانند. اگر در نحوه ارائه خدمات به مشتریان ضعیف باشید به مرور زمان مشتریان خود را از دست می دهید و مجبور به تحمل هزینه برای جلب مشتریان جدید هستید. پس در جوابگویی به تقاضاها تجدیدنظر کرده و ظرف مدت 24 ساعت به پرسش های مشتریان بیمه ای خود پاسخ دهید و در آنها ایجاد رضایت کنید. هیچ عملی بیشتر از بی توجهی به مشتریان، آنها را مستاصل و ناامید نمی کند. برنامه زمانبندی مشخصی را برای پاسخگویی به مشتریان خود در نظر بگیرید؛ یا در صورت مشغولیت بسیار، این مهم را به شخص دیگری واگذار کنید. به خاطر داشته باشید ایجاد حس مشترک با مشتریان باعث پیشرفت و موفقیت در کسب وکار بیمه ای شما می شود. 3- برای افرادی که در فهرست مخاطبان شما قرار دارند، کارت پستال ساده ارسال کنید. این کار بسیار ارزان تر از خرید پاکت نامه های جداگانه برای هر مشتری در بازار بیمه است. به علاوه، می توانید حجم بسیاری از کارت پستال ها را با قیمت ارزان و مناسب خریداری کنید. مردم همواره در معرض انواع مختلف تبلیغات قرار دارند؛ سعی کنید از ابزارهای حسی برای تبلیغات بیشتر استفاده نمایید. می توانید تجربیات مهم خود را به صورت پیشنهادهای مختلف بیمه ای شامل نحوه پس انداز کردن پول در بیمه یا چگونگی دستیابی به پوشش های مختلف بیمه ای در اختیار مشتریان قرار دهید. کارت پستال های بیمه ای و تبلیغاتی خود را به تناوب برای آدرس های مشخصی ارسال کنید و از ارسال آن فقط برای معرفی و به صورت یک بار خودداری کنید. 4- بازاریابی به صورت بر خط (online) بسیار موثر است. شبکه وب یکی از بهترین راه های بازاریابی است پس در این مورد سرمایه گذاری کرده و آن را امتحان کنید. با طراحی وب سایتی برای شرکت خود می توانید با درج سوابق فعالیت بیمه ای خود به معرفی محصولات بیمه ای بپردازید. این مدل یکی از بهترین تبلیغاتی است که می توانید از آنها بهره بگیرید. به خاطر داشته باشید وب سایت انعکاس دهنده فعالیت بیمه ای و کسب و کار شما است. وب سایت خود را به صورت حرفه ای طراحی کنید و از به کارگیری کلمات نامناسب و نادرست بر حذر باشید. وب سایت شما باید به گونه ای طراحی شود که مانند مجله جذاب و خواندنی باشد نه مثل یک کالای تبلیغاتی. وجود متون تبلیغاتی بسیار در وب سایت باعث می شود خواننده از مطالعه مطالب اصلی منحرف شده و به تبلیغات موجود در وب سایت شما توجه بیشتری کند. وب سایت یکی از استراتژی های موثر بازاریابی است زیرا به شما این اجازه را می دهد که اطلاعات مهم بیمه ای را در اختیار خوانندگان قرار داده و نظرات و پیشنهادات آنها را به راحتی دریافت کنید. نکاتی که باید در طراحی وب سایت بیمه ای مد نظر قرار گیرند عبارتند از: الف- معرفی محصولات بیمه ای ب- درج جزئیات تماس شرکت (شماره تلفن، آدرس، ایمیل، شماره فکس) ج- ذکر دلایلی مبنی بر مزیت شما نسبت به سایر رقبا و توضیح آن د- درج اظهار رضایت مشتریان از محصولات و خدمات بیمه ای شرکت شما ه- درج تصویر مدیران شرکت در قسمتی از سایت و- توضیح مطالب در خصوص پیشینه و سابقه فعالیت شرکت ز- معرفی همکاران و نمایندگی های شرکت. 5- معرفی شرکت شما توسط مشتریان فعلی یکی از بهترین و موثرترین راه های بازاریابی است. از مشتریان خود در خصوص میزان رضایت آنها از نحوه ارائه خدمات و محصولات سوال کرده و در صورت رضایتمندی از آنها بخواهید شرکت شما را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی کنند.