بیمه پاسارگاد (1997)

ایده های بازاریابی دیوانه وار
نویسنده : علی نادری - ساعت ۳:٤٢ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/۱٢/٢٤
 
 
آن گروه از ایده‌های بازاریابی که در زیر به اشتراک گذاشته شده‌اند، شاید برای شما دیوانه‌وار به نظر رسیده یا جرقه ایده‌ای وحشیانه را در ذهنتان بزنند. اما یک چیز حقیقت دارد که بیرون رفتن از گود، امکان تفکر خارج از معمول را برای شما به وجود خواهد آورد.
 
ام بی ای نیوز: توانایی تفکر خارج از مرزهای موجود برای آن دسته از تیم‌های بازاریابی که خواستار جلب توجه مصرف‌کنندگان و ایجاد تحول در فروش هستند، اهمیت دارد اما چه وقت خلاقیت از مرز جنون عبور می‌کند؟ استراتژی‌های مفید برای یک شرکت می‌توانند برای دیگری شکست به بار بیاورند. شما باید شناخت کافی از مشتری، پایگاه مشتریان و نقش مفید خود در آینده شرکت را پیدا کنید.

وقتی واقعا توانستید از بیرون به این جامعه نگاه کنید، دور ماندن از تکنیک‌های بازاریابی مرسوم و استفاده از یک روش جذاب‌تر ضرورت دارد. آن گروه از ایده‌های بازاریابی که در زیر به اشتراک گذاشته شده‌اند، شاید برای شما دیوانه‌وار به نظر رسیده یا جرقه ایده‌ای وحشیانه را در ذهنتان بزنند. اما یک چیز حقیقت دارد که بیرون رفتن از گود، امکان تفکر خارج از معمول را برای شما به وجود خواهد آورد

گردش جالب شبانه در موزه


فیلم "یک شب در موزه" داستان یک نیروی امنیتی شیفت شب و حوادث پیش روی او وقتی هر شب مجسمه‌های موزه زنده می شوند را بیان می‌کند. در فیلم "یک ماه در موزه"، موزه‌ای در شیکاگو رقابتی با هدف افزایش پشتیبانی از افرادی با طیف سنی 20 تا 40 ساله برگزار کرد. شرکت‌کنندگان از همه جای جهان آمده و مقالات ویدیویی یا مکتوب را به همراه داشتند. جایزه‌ای که همه برای به دست آوردنش تلاش می‌کردند، فرصت زندگی در موزه به مدت یک ماه بود.

یک شگفتی بین راه


عنصر حیرت و شگفتی می‌تواند راهی موثر برای جلب توجه افراد به شمار رود. فردی متعجب را تصور کنید که با پایان یافتن بستنی متوجه می‌شود که چوب آن در واقع یک مسواک است! این کار را یک شرکت تولیدکننده مسواک برای افزایش آگاهی درباره بهداشت دندان انجام داد.

استفاده از کمی عنصر شوک و حیرت



در تلاش برای بالا بردن شناخت درباره آثار گرم شدن زمین، یک سازمان چند جلیقه نجات را زیر نیمکت‌های پارک قرار داده و تعدادی قایق نجات را از آسمان خراش‌ها آویزان کرد. نکته این بود که در صورت تداوم شرایط موجود، شهرها سیلاب‌های شدیدی را تجربه خواهند کرد. این کمپین با کمک عنصر شوک، توجه افراد را به سوی خود جلب کرد.

به چالش کشیدن رقیب



اگر خود را بسیار موفق در حرفه‌‌تان می‌دانید، می‌توانید با راه‌اندازی یک رقابت، دیگران را به چالش کشیده و توجه افراد زیادی را به سوی خود جلب کنید. این همان کاری است که یک شرکت خودروساز انجام داده است. یک شرکت کوچک در لندن پایگاه مشتریانش را در آمریکا با تکنیک‌های خارج از معمول به شکل موفقیت‌آمیزی توسعه داد. برای دستیابی به موفقیت بیشتر، آن‌ها از پورشه خواستند تا با خودروهای این شرکت مسابقه دهد. عدم شرکت پورشه در مسابقه، این شرکت خودروساز را پیروز میدان کرد.

آن دسته از ایده‌های خارح از معمول را انتخاب کنید که به کارتان می‌آیند


هدف از بازاریابی جلب توجه مصرف‌کنندگان، دور کردن آن‌ها از رقابت و تحول در فروش است. وقتی نمی‌خواهید که فشارهای بازاریابی دیوانه‌وار، جایی همیشگی در روش های شما داشته باشند، گهگاه استفاده از آن‌ها پر ثمر خواهد بود.

تعادل در کار، شامل تکنیک‌های بازاریابی آزموده شده و صحیح نیز می‌شود. در همین حال باید برنامه خود را با جلب توجه‌های گاه و بیگاه تکمیل کنید. برنامه بازاریابی دیوانه‌وار خود را توجه به ویژگی‌های جمعیتی مشتریان در ذهن تدوین کرده و در نتیجه جلوی قربانی شدن مخاطبان در طول این فرایند را بگیرید. هدف نهایی یک طرح بازاریابی وحشیانه مشابه با هدف هر آگهی تبلیغاتی است. نیت جلب توجه مشتریان بالقوه و هدایت آن‌ها به سوی خرید کالا یا خدمت ارائه داده شده از سوی شرکت است