بیمه پاسارگاد (1997)

رئیس کل بیمه مرکزی در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل بیمه ایران
نویسنده : علی نادری - ساعت ۳:٠٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/٧/٦
 
ارتباط منطقی شرکت های بیمه با نهاد ناظر یک ضرورت است
پذیرش مشاغل و مسئولیت های حساس نیازمند فداکاری است چرا که این مسئولیت ها همواره در معرض نقد، تخریب و بعضاً اتهام قرار دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، محمدابراهیم امین که در جمع اعضای سندیکای بیمه گران ایران سخن می گفت، با بیان این مطلب افزود: رسیدگی به چند میلیون پرونده خسارت در یک سال و مسائل جانبی مربوط به پرداخت خسارات و همچنین توقعات بیش از حد از شرکت بیمه ایران، مدیریت این مجموعه را دشوار کرده است.


رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: مدیران ارشد همواره در معرض تخریب قرار دارند و متأسفانه برخی ها با بی تقوایی، عملکرد مدیران پرتلاش و پاکدست نظام را  به ناحق زیر سئوال می برند.
وی با اشاره به تعدد مسائل و موضوعات کوچک در اداره هر شرکتی گفت: نباید با غرق شدن در حل این مشکلات کوچک از مسائل و فعالیت های کلان غافل شد چرا که این مسأله باعث فراموشی مسائل با اهمیت خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: مشکلات هیچ مجموعه ای بدون اعتنا و توجه به اسناد و مراجع بالادستی قابل حل نیست و شرکت های بیمه نظیر شرکت سهامی بیمه ایران باید به این نکته توجه داشته باشند که نهادهای نظارتی مثل بیمه مرکزی دست و پاگیر، مزاحم و مانع نیستند بلکه آنها می توانند با رعایت این قوانین و مقررات بیمه ای به فعالیت هایشان نظم بدهند.
رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر بر اساس قانون تأسیس بیمه مرکزی و مصوبات شورای عالی بیمه بر فعالیت های شرکت های بیمه نظارت می کند و این قوانین و مقررات باید به صورت صد درصدی اجرا شوند.
رئیس شورای عالی بیمه افزود: ارتباط منطقی و حرفه ای شرکت ها با نهادهای ناظر و توجه به قوانین، آئین نامه ها و اسناد بالادستی می تواند به موفقیت آنان منتهی شود.
وی ضرورت شناسایی فرصت ها و تهدید ها را راهکار برون رفت صنعت بیمه از بحران های احتمالی دانست و گفت: صنعت بیمه یک زنجیره به هم پیوسته است و متأسفانه در چند وقت اخیر وقوع یک بحران در شرکت بیمه توسعه، آسیبی جدی به صنعت بیمه وارد ساخت که البته در این میان قصور مدیران وقت بیمه مرکزی به عنوان دستگاه ناظر قابل انکار نیست.
محمدابراهیم امین با اشاره به  این نکته که سرمنشاء اصلی تأمین و تربیت نیروی انسانی در صنعت بیمه کشور از بیمه ایران سرچشمه گرفته است می توان از حساسیت، کیاست، تدبیر، دوراندیشی و مصلحت اندیشی به عنوان ویژگی های اصلی مدیریت بر شرکت بیمه ایران  یاد کرد.
محمدابراهیم امین با اشاره به حساسیت موضوع انتصابات در صنعت بیمه گفت: افرادی که جذب این صنعت می شوند باید حرفه ای، قابل اعتماد و وفادار باشند و غیرهمسویی آنان با مدیر ارشد مجموعه هیچ توجیهی ندارد.
وی نسبت به بدبینی نهادهای تصمیم سازی کشور به صنعت بیمه هشدار داد و گفت: شیوع اطلاعات غلط و فضاسازی های مسموم علیه صنعت بیمه می تواند به تمامی ارکان صنعت بیمه آسیب برساند و منافع شرکت ها و حتی افراد تأمین نخواهد شد.
امین با تقسیم بندی فعالیت در صنعت بیمه به حوزه های مشمول رقابت و حوزه های غیرقابل رقابت گفت بسیاری از فعالیت های صنعت بیمه جای رقابت نیست و همکاری، همدلی و همراهی بهترین شیوه برای ادامه فعالیت هاست.
امین تصریح کرد: تأمین منافع فردی بیمه ای ها در گرو تأمین منافع جمعی صنعت بیمه است و نمی توان در این حوزه تنها به منافع شخصی و شرکتی فکر کرد.
گفتنی است مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل پیشین و فعلی شرکت سهامی بیمه ایران در سندیکای بیمه گران  عصر دیروز با حضور مدیران عامل و برخی از اعضای هیئت مدیره شرکت های بیمه و اعضای هیئت عامل بیمه مرکزی برگزار شد.

 

   منبع  سایت بیمه مرکزی۱۳۹۴/۰۶/۳۱