بیمه پاسارگاد (1997)

هم اندیشی مسئولان وزارت آموزش و پرورش و صنعت بیمه
نویسنده : علی نادری - ساعت ٤:۳۱ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٤/۱٢/۳
 
در نشست هم اندیشی مسئولان وزارت آموزش و پرورش و صنعت بیمه مطرح شد
شیوه ارائه خدمات در روی آوردن به صنعت بیمه یا رویگردانی مردم از آن مهم است
قابلیت های صنعت بیمه از چشم اقشار مردم پنهان مانده و استفاده از ظرفیت های آموزش و پرورش می تواند این نقیصه را جبران کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، مصطفی زندی که در نشست هم اندیشی مسئولان وزارت آموزش و پرورش و صنعت بیمه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: انعکاس ظریف ، شایسته و حرفه ای مفاهیم بیمه به زبان ساده و همه فهم در مجلات رشد، تاثیرات مثبت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت و صنعت بیمه امیدوار است تعامل آموزش و پرورش با این صنعت گسترده تر شود.
مدیر کل روابط عمومی بیمه مرکزی اظهار کرد: مفاهیم پایه ای اقتصاد مانند بیمه به عنوان یک ضرورت باید از دوران کودکی شروع شود.
وی از متولیان و سیاست گذاران نظام آموزشی و مولفان کتب درسی به عنوان فرهنگسازان جامعه یاد کرد و افزود: برنامه ریزی مدونی برای آموزش های بیمه ای در سطح مدارس و آموزشگاه ها طراحی شده است که خوشبختانه برخی از این برنامه ها با همکاری صمیمانه آموزش و پرورش به مرحله اجرا رسیده است.
در ادامه نشست مهدی سامری- مشاور سندیکای بیمه گران ایران- با تاکید بر درک شرکت های بیمه از ضرورت امر فرهنگسازی، گفت: ما به عنوان صنعت بیمه تاکنون نتوانسته ایم محصولی متناسب با فرهنگسازی در مدارس تولید و توزیع کنیم و این مشکل تا حدودی بر کیفیت تعامل بین صنعت بیمه و آموزش و پرورش اثر گذاشته است.
وی با تاکید بر این نکته که صنعت بیمه از عوامل اصلی امنیت اقتصادی کشور است، تصریح کرد: صنعت بیمه کشور برای تولید محصولات خاص بیمه ای مخصوص نظام آموزش و پرورش آمادگی دارد.


حبت الله همتی- معاون اداره کل دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی سازمان  پژوهش و برنامه ریزی آموزشی- نیز در این نشست با اشاره به عملکرد قابل قبول مجلات رشد در زمینه فرهنگسازی صنعت بیمه در
سال های گذشته، گفت: به ثمر رسیدن فعالیت های فرهنگی در گرو استمرار آن است و هر حرکت فرهنگی که ادامه دار نباشد محکوم به زوال است.
وی افزود: مجلات رشد از بزرگترین مجموعه های رسانه ای دانش آموزی در کشور است که به صورت مستقل و بدون اتکا به بودجه دولتی اداره می شود که همین امر از دلایل اصلی استمرار آن است.
همتی تصریح کرد: اطلاعات بیمه ای باید متناسب با شرایط سنی دانش آموزان طراحی و تدوین شود تا روند یادگیری روال طبیعی خود را طی کند.
وی افزود: اگر کودکان حمایت بیمه را عملاً احساس کنند صنعت بیمه رسالت اصلی خود را به انجام رسانده است که اثرات آن از دهها تبلیغ صرف بازرگانی ملموس تر خواهد بود.
در ادامه این نشست  مهدی نمن الحسینی- مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی هم گفت: بیمه در دنیا عضو لاینفک اقتصاد و جامعه به حساب می آید وضرورت آن روز به روز بیشتر احساس می شود.
وی افزود: مدارس می توانند ذهن کودکان را به گونه ای با مفاهیم بیمه آشنا کنند که هر یک از آنان در سطح خانواده به مبلغان بیمه ای و انواع خدمات و پوشش های آن مبدل شوند.
نمن الحسینی اظهار داشت: شیوه ارائه خدمات در روی آوردن به صنعت بیمه یا رویگردانی مردم از آن اهمیت
ویژه ای دارد که باید به این نکته توجه داشته باشیم.
 مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی تصریح کرد: اگر حضور انسانی و عاطفی صنعت بیمه را در کنار مدارس احساس کنیم و این صنعت به کودکان نیز توجه کافی داشته باشد قطعاً شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود و ضریب امنیت و آرامش در جامعه بالا خواهد رفت.
گفتنی است در این جلسه مدیران و سردبیران مجلات رشد و دفتر تکنولوژی آموزشی نیز به بحث و تبادل نظر در باره موضوع نشست پرداختند