بیمه پاسارگاد (1997)

چهار نکته کلیدی در بازاریابی بیمه
نویسنده : علی نادری - ساعت ٢:٢٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٥/٢/٢٢
 

چهار نکته کلیدی در بازاریابی بیمه   

چهار نکته کلیدی در بازاریابی بیمه


 مورد اول اینکه برای بیمه گذارانتان مشاور امینی باشید ، منظور اینکه بیمه را به گونه ای بفروشید که برای خودتان هم به همان شکل خریداری میکنید به یاد داشته
باشید بقای شما در پیداری بیمه گذارانتان است .

مورد دوم اینکه بعلت پیچیدگی محصول بیمه و الزام به تابعیت آن از قوانین بیمه و وابستگی آن به سایر قوانین و مقررات ، که در برخی موارد هم ، بیمه گذار موظف
به رعایت آنها می باشد . فروشنده بیمه کاملا با محصول پیشنهادی و شرایط عمومی و خصوصی و کلوزهای آن و قوانین مربوطه آشنا باشد تا بتواند کاملا آماده در جلسات
مذاکره حاضر گردد .

مورد سوم اینکه اطلاعاتی را که در اختیار بیمه گذارتان قرا میدهید کنترل شده باشد مراقب باشید کم تر از حدنیاز و یا بیشتر از اندازه اطلاعات در اختیار بیمه
گذارانتان قرار ندهید بدلیل اینکه اطلاعات کمتر از حد نیاز ، احتمالا باعث سوء تفاهم شده و بیمه گذار را قانع نمیکند و اطلاعات بیش از اندازه نیاز هم باعث می
شود بر روی  تصمیم گیری بیمه گذار اثر سوء برجای گذارد و شما نتوانید مذاکره فروش را به اتمام برسانید ضمن اینکه اطلاعات بیش از ظرفیت بیمه گذار باعث احساس
عدم امنیت در بیمه گذار شده و این امر فقط باعث عدم موفقیت شما میگردد و فروشنده ای که بعداز شما مراجعه میکند به راحتی میتواند کار شما را به اتمام برساند
. پس همیشه بنابه ظرفیت و سطح معلومات بیمه گذار به ایشان اطلاعات دهید.
این مستلزم این است که قبل از شروع مذاکره درمورد بیمه گذار اطلاعات مربوط به او را بدست آورده باشید .

مورد چهارم اینکه ریسکها و شرایط بیمه گذارتان را با شرکت بیمه مطبوعتان درمیان بگذارید و هماهنگ کنید تا زحماتتان به حدر نرود چون ممکن است شرکت بیمه شما هم
شرایطی داشته باشد و یا اینکه شرایط بیمه گذار مورد قبول شرکت بیمه نباشد ، بنابراین هماهنگی بین دوطرف بیمه گر و بیمه گذار هم از مهمترین وظایف شماست و شما
باید این مرحله از مذاکره را جدی بگیرید بخاطر اینکه ممکن است مجبور باشید زمان زیادی را صرف این هماهنگی کنید و این زمان فرصت خوبی برای سایر رقبای شماست .
دقت داشته باشید دراین مدت ارتباط بیشتر با بیمه گذار داشته باشید .

نویسنده : رضا ایزدی مدرس بیمه