آینده کمپانی مرسدس بنز؛ مصاحبه کوتاه با مدیرعامل آینده این شرکت برای سال 2020

  •     
اولا کالنیوس از اعضای هیئت مدیره شرکت دایملر AG (مرسدس بنز) قبل از پایان این دهه میلادی جای دکتر زیتچه به عنوان مدیرعامل قدیمی ترین خودروساز جهان را خواهد گرفت.

به همین بهانه در خلال نمایشگاه نیویورک فرصتی پیش آمد تا با او هم صحبت شویم و ببینم زمانی که او به ریاست مرسدس بنز برسد، وضع این شرکت به چه صورت خواهد بود.

 

  در ابتدا او به اهمیت نمایشگاه نیویورک اشاره کرد و افزود که این نمایشگاه بیش از یک میلیون بازدید کننده دارد به همین دلیل هم گروه خودروسازی دایملر AG با دست پر در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است.

   در ادامه از او درباره رسوایی عظیم شرکت فولکس واگن و خودروهای دیزلی اش پرسیدیم که آیا میزان فروش خودروهای دیزلی این شرکت با مشکل مواج شده است یا خیر؟

او در پاسخ به پرسش ما می گوید: در حال حاضر فروش خودروهای دیزلی ما دچار افت نشده است و همانند سابق در حال فروش انواع خودروهای دیزلی در خاک آمریکا هستیم اما ذکر این نکته هم مهم است که تنها 3 درصد بازار آمریکا را خودروهای دیزلی تشکیل می دهند و در بازار اروپا کشورهایی هستند که تا 70 درصد بازار دست نمونه های دیزلی است.

   در واقع خودروهای دیزلی به دلیل تولید کمتر CO2 در بسیاری از بازار ها به نمونه های بنزینی ارجحیت داده می شوند. در حال حاضر در حدود 30 مدل مختلف در سبد محصولات شرکت مرسدس بنز وجود دارد که تا سال 2020 این رقم به بیش از 40 مدل مختلف خواهد رسید.

10 مدل جدید هیبرید-شارژی هم در سه سال آینده معرفی خواهند شد که مرسدس انتظار دارد که 10درصد فروش این شرکت در سال 2020 این مدل خودروها باشد.

   مرسدس همچنین برنامه های مختلف و جذابی را برای خودروهای هیدروژنی و تمام الکتریکی دارد. نمونه تمام برقی این شرکت در سال 2019 میلادی از راه خواهد رسید.

این مدل در کنار دیگر محصولات الکتریکی این شرکت یعنی اسمارت ForTwo ،ForFour و مرسدس B-class قرار خواهد گرفت. این مدل دارای برد بسیار زیادی خواهد بود در حدود 400 تا 500 کیلومتر با هر بار شارژ و  به رقیب بسیار جدی برای شرکت هایی همچون بی ام و و تسلا تبدیل خواهد شد.

   با این حساب تغییر بزرگی در روند مدیریتی این شرکت خودروسازی پیشتاز رخ نخواهد داد.

مرسدس به لطف تکنولوژی توربوچارجر های فوق پیشرفته خود می تواند در بازار خودروهای بنزین سوز یکه تازی کند، در بازار خودروهای دیزل با موتورهای کم استهلاک و بادوام عملکرد درخشانی دارد و با داشتن بخشی از سهام تسلا، از شانس عرض اندام موثر در رده خودروهای برقی و هیبریدی نیز برخودار است.

   جالب تر آنکه این شرکت علاوه بر تمام پیشرفت های تکنولوژی به روش های نوین در فلسفه تولید و فروش خودرو نیز می اندیشد و برنامه هایی برای تولید نسل تازه ای از خودروهای اجاره ای برای توسعه شبکه حمل و نقل همگانی (اشتراکی) دارد.

برنامه ای که می تواند روند عرضه و فروش خودروهی شخصی را به سمت آینده ای سبز تر و کم هزینه تر تغییر دهد

/ 0 نظر / 47 بازدید